Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa

2007.11.23. 11:48
MÉD

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Hajnal Zsolt

Földrajzi hely:
Pusztaszabolcs, Magyarország

MÉD:

Letölthető dokumentumok:

Generáltervező: Hajnal Építész Iroda Kft. Felelős tervező: Hajnal Zsolt Ybl-díjas építész

A svájci STADLER cég karbantartó üzemet létesített Pusztaszabolcson a Magyarországon futó elővárosi vonatai számára.

 

1/10

 

Helyszín
Az állomás területéhez közvetlenül kapcsolódó telek, melyet a Magyar utcából lehet gépkocsival megközelíteni. A szomszédok az 1960-as években épült lakóépületek: társasházak és családi házak.


Tervezési feladat

A meglévő előregyártott vb. szerkezetű „TT" panellel fedett „C" típusú járműjavító épületének felhasználásával – bővítésével – az új igényeket kielégítő javítóbázis kialakítása.

 

2/10

3/10

 

Építészeti koncepció
A korszerű és elegáns STADLER vonatok megjelenéséhez méltó színvonalú javítóbázis kialakítására törekedtünk. A meglévő, 1960-as években épült kéthajós csarnoképület jó állapotú szerkezetét megtartva, azt további 2 hajóval bővítettük, melyben az alábbi funkciók kaptak helyet:
- mosócsarnok;
- szerelőcsarnok;
- műhely és raktársáv, a felettük levő szinten irodák, öltözők, kazánház és további raktárak;
- kerékeszterga csarnok.

 

10/10

4/10

 

Homlokzatkialakítás
Az ezüst színű íves fémburkolatot – mint egy metszősík – a véghomlokzatokon nagyméretű üvegfal, a tömör felületeken mélykék alucobond burkolat zárja. A 3,6 méter mély íves előtetők 32 m-es fesztávúak.

 

5/10

6/10

 

Belső terek kialakítása
A szerelőcsarnok a nagyméretű tömör falfelületek ellenére, jó hangulatú, világos munkahely. A fény a tetőn elhelyezett fix felülvilágító sávokon és a véghomlokzat üvegfelületén, valamint a galériaszinti irodasáv üveg homlokzatán keresztül jut a nagycsarnokba, ahol a világos színek a meghatározók: tört fehér és világosszürke.
A karcsú acél szerkezetek sötétszürkék. Erős színt kapott a darupálya: a napsárga acélszerkezet meghatározó hangulati elem, mely a csoportemelők azonos sárga színével barátságos hangulatot biztosít.

A galérián lévő irodák természetes bevilágítást kapnak a kerékeszterga csarnok feletti sávablakokon át, és a galériára néző üvegfalon keresztül közvetlen kapcsolatban vannak a szerelőcsarnokkal.

Főbb funkcionális egységek:
Mosócsarnok, javítócsarnok, eszterga csarnok, raktár és műhelysáv, galériaszint, irodák – összesen 4164 m2

 

7/10

8/10

9/10

 

Anyagok, szerkezetek
Javítócsarnok és raktár-műhelysáv előregyártott vb. szerkezet, „TT „ paneles lefedéssel. A tető PVC fedésű.
A mosó és esztergacsarnok egyedi íves acél - Haironvill tipusú - trapézlemez fedéssel, íves felületein rogyasztott átmeneti elemekkel.
Irodaszint: egyedi acélszerkezetű.
A véghomlokzatokra üvegfalakat és szilvakék színű Alucobond burkolatot terveztünk. A nagyméretű kétszárnyú üvegezett ipari kapuk (5x4 m) egyedi acél szerkezetűek, elektromos mozgatásúak.


Beruházó: STADLER Magyarország Kft.
Fővállalkozó: Balo Kft.
Projekt irányító: Vörös Tibor
Projekt manager: Hillier Dávid
Főmérnök: Petrik Péter
Generálkivitelező: LAKI Zrt.
Felelős műszaki vezető: Gerényi Viktor
Fő-építésvezető: Király Zsolt
Generáltervező: Hajnal Építész Iroda Kft.
Felelős tervező: Hajnal Zsolt Ybl-díjas építész
Építész munkatársak: Kendelényi Péter, Kara László, Kovács Judit, Lengyel Ágnes, Makovinyi Krisztián
Statika: Schreiber József - S-4 Mérnökiroda Kft.
Épületgépészet: Görgey Péterné - G & B Plan Kft.
Elektromos tevező: Komm Péter - VA-IQ Kft.
Épületszerkezet: Horváth Sándor - Pataky és Horváth Építész Iroda Kft.
Akusztika: Józsa Gusztáv - Józsa és Társai 2000 Kft.
Tűzvédelem: Venczel Sándor
Épületfotók: Polgár Attila

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Középület

SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM // Egy hely + Építészfórum

2021.01.06. 17:41
00:08:06

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

GRAPHISOFT PARK // Egy hely + Építészfórum

2020.12.10. 10:09
00:07:09

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk