Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Pusztaszabolcs – elővárosi villamos motorvonatok javító bázisa

2007.11.23. 11:48
MÉD

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Hajnal Zsolt

Földrajzi hely:
Pusztaszabolcs, Magyarország

MÉD:

Letölthető dokumentumok:

Generáltervező: Hajnal Építész Iroda Kft. Felelős tervező: Hajnal Zsolt Ybl-díjas építész

A svájci STADLER cég karbantartó üzemet létesített Pusztaszabolcson a Magyarországon futó elővárosi vonatai számára.

 

1/10

 

Helyszín
Az állomás területéhez közvetlenül kapcsolódó telek, melyet a Magyar utcából lehet gépkocsival megközelíteni. A szomszédok az 1960-as években épült lakóépületek: társasházak és családi házak.


Tervezési feladat

A meglévő előregyártott vb. szerkezetű „TT" panellel fedett „C" típusú járműjavító épületének felhasználásával – bővítésével – az új igényeket kielégítő javítóbázis kialakítása.

 

2/10

3/10

 

Építészeti koncepció
A korszerű és elegáns STADLER vonatok megjelenéséhez méltó színvonalú javítóbázis kialakítására törekedtünk. A meglévő, 1960-as években épült kéthajós csarnoképület jó állapotú szerkezetét megtartva, azt további 2 hajóval bővítettük, melyben az alábbi funkciók kaptak helyet:
- mosócsarnok;
- szerelőcsarnok;
- műhely és raktársáv, a felettük levő szinten irodák, öltözők, kazánház és további raktárak;
- kerékeszterga csarnok.

 

10/10

4/10

 

Homlokzatkialakítás
Az ezüst színű íves fémburkolatot – mint egy metszősík – a véghomlokzatokon nagyméretű üvegfal, a tömör felületeken mélykék alucobond burkolat zárja. A 3,6 méter mély íves előtetők 32 m-es fesztávúak.

 

5/10

6/10

 

Belső terek kialakítása
A szerelőcsarnok a nagyméretű tömör falfelületek ellenére, jó hangulatú, világos munkahely. A fény a tetőn elhelyezett fix felülvilágító sávokon és a véghomlokzat üvegfelületén, valamint a galériaszinti irodasáv üveg homlokzatán keresztül jut a nagycsarnokba, ahol a világos színek a meghatározók: tört fehér és világosszürke.
A karcsú acél szerkezetek sötétszürkék. Erős színt kapott a darupálya: a napsárga acélszerkezet meghatározó hangulati elem, mely a csoportemelők azonos sárga színével barátságos hangulatot biztosít.

A galérián lévő irodák természetes bevilágítást kapnak a kerékeszterga csarnok feletti sávablakokon át, és a galériára néző üvegfalon keresztül közvetlen kapcsolatban vannak a szerelőcsarnokkal.

Főbb funkcionális egységek:
Mosócsarnok, javítócsarnok, eszterga csarnok, raktár és műhelysáv, galériaszint, irodák – összesen 4164 m2

 

7/10

8/10

9/10

 

Anyagok, szerkezetek
Javítócsarnok és raktár-műhelysáv előregyártott vb. szerkezet, „TT „ paneles lefedéssel. A tető PVC fedésű.
A mosó és esztergacsarnok egyedi íves acél - Haironvill tipusú - trapézlemez fedéssel, íves felületein rogyasztott átmeneti elemekkel.
Irodaszint: egyedi acélszerkezetű.
A véghomlokzatokra üvegfalakat és szilvakék színű Alucobond burkolatot terveztünk. A nagyméretű kétszárnyú üvegezett ipari kapuk (5x4 m) egyedi acél szerkezetűek, elektromos mozgatásúak.


Beruházó: STADLER Magyarország Kft.
Fővállalkozó: Balo Kft.
Projekt irányító: Vörös Tibor
Projekt manager: Hillier Dávid
Főmérnök: Petrik Péter
Generálkivitelező: LAKI Zrt.
Felelős műszaki vezető: Gerényi Viktor
Fő-építésvezető: Király Zsolt
Generáltervező: Hajnal Építész Iroda Kft.
Felelős tervező: Hajnal Zsolt Ybl-díjas építész
Építész munkatársak: Kendelényi Péter, Kara László, Kovács Judit, Lengyel Ágnes, Makovinyi Krisztián
Statika: Schreiber József - S-4 Mérnökiroda Kft.
Épületgépészet: Görgey Péterné - G & B Plan Kft.
Elektromos tevező: Komm Péter - VA-IQ Kft.
Épületszerkezet: Horváth Sándor - Pataky és Horváth Építész Iroda Kft.
Akusztika: Józsa Gusztáv - Józsa és Társai 2000 Kft.
Tűzvédelem: Venczel Sándor
Épületfotók: Polgár Attila

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.