Helyek/Infrastruktúra

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első

1/15

Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

parkoló szintek

parkoló szintek

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa

?>
?>
Akácfa u. 60.
?>
Akácfa u. 60.
?>
Akácfa u. 60.
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
parkoló szintek
?>
parkoló szintek
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa
1/15

Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

parkoló szintek

parkoló szintek

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás

Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első
Helyek/Infrastruktúra

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első

2008.07.04. 10:42

Az Akácfa utca 60. számú telken felhúzott új épületben átadták az első ún. robot-technológiával működő parkolóházat. A 341 parkolóhely létesítésének költsége 2,5 milliárd forint.Építész: Reimholz Péter, Németh Tamás (W6 Kft.)

Bemutatták a sajtónak a Budapesten nem rég átadott első ún. robot-technológiával működő parkolóházat. A beruházás összesen 2,5 milliárd forintba került, és 341 új parkolóhelyet teremt.

Akácfa u. 60.
2/15
Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.
3/15
Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.
4/15
Akácfa u. 60.

Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa
15/15
Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa

 

Nem csupán Magyarországon, hanem Európában is elsőként helyeztek üzembe teljesen automatizált parkolóházat. Az Akácfa utca 60. szám alatt található, ún. robot-technológiával működő létesítmény 2,5 milliárd összértékű beruházás nyomán 341 új parkolóhelyet jelent a fővárosiaknak. Csuhay Attila, a befektetést finanszírozó VIT Nyugdíjpénztár ingatlanbefektetéseit kezelő GPM Kft. tulajdonosa a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az épületet bérbe adták ugyan, de 15–20 éves megtérüléssel számolnak. Vokony János, a VIT Nyugdíjpénztár elnöke hozzátette, hogy 15 százalékos hozammal számolnak.

 

robot-technológiás parkolás
5/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
6/15
robot-technológiás parkolás

parkoló szintek
7/15
parkoló szintek

parkoló szintek
8/15
parkoló szintek

 

A tizenegy szintes parkolóház alapterülete 721 négyzetméter, ahova hagyományosan csupán 140 autó férne el, ám a robot-technológiával 341 jármű számára van hely. Az autók parkoltatása teljes mértékben automatizált, kezelőszemélyzetet nem igényel. Sőt, a rendszer érzékeli, ha a parkolóházban nem csupán a járművek mozognak, így a sajtótájékoztatón félautomata üzemmódban mutatták be a parkolástechnikát. Csuhay Attila elmondta, hogy a rendszer a Budapesten már működő, automatizált parkolóházhoz nem hasonlítható. Itt egy táv-felügyelt robotrendszer segítségével az autókat mozgatják, míg a már jobban ismert és Európában elterjedt automata parkolóházakban azokat a tálcákat cserélik, amelyekre az autók parkolnak. A robot 60–90 másodperc alatt helyezi el a tárolóban a járműveket, illetve vezeti őket vissza.

 

robot-technológiás parkolás
9/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
10/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
11/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
12/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
13/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
14/15
robot-technológiás parkolás

 

A koreai fejlesztésű rendszer mind hazánkban, mind Európában, teljes mértékben egyedülálló, az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten azonban jól ismert válasz a parkolási gondokkal és telekhiánnyal küzdő nagyvárosok számára – mondta a GPM Kft. tulajdonosa.

Az Akácfa utcai parkolóházon kívül, a nyugdíjpénztárnak további beruházásai is várhatóak. Portfóliójában szerepel a budapesti Gül Baba utcában épülő társasház terve, a Gyógyfű utcában egy tizenöt lakásos luxus társasház építése, a Benczúr utcában exkluzív igényeket kielégítő belvárosi apartmanok és irodák felújítása, valamint egy székesfehérvári logisztikai központ is.

• Elhelyezkedés: Budapest, VII. kerület, Akácfa utca 60.
• Értékesítő: GPM Kft.
• Beépített terület: 5300 nm
• Parkolóhelyek száma: 341 db
• Beruházás összértéke: 2,5 Mrd Ft

Építész tervező: Reimholz Péter, Németh Tamás (W6 Kft.)
Statikus tervező: Volkai János (TM Janeda Kft.)
Épületgépész tervező: Lederer György (Flottbau Bt.)
Elektromos tervező: Rajkai Ferenc (Hungaroprojekt Kft.)
Közmű tervező: Hrustinszky György (Drain Bt.)
Sprinkler tervező: Schalbert Gyula, Hajdú András (Piroplan Kft.)
Úttervező: Nagy Katalin (Nagy és Tsa. Kft.)
Tűzvédelmi szakértő: Mészáros János (MÉB-ART Bt.)
Akusztikai szakértő: Kotschy András (Kotschy Bt.)
Technológiai szakértő: DSS-MP Magyarország Kft.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.