Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour
Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

2018.09.04. 08:49

Svájc a bérlők nemzete – állítják az Arany Oroszlán díjas svájci pavilon kurátorai. A bemutató utazásra invitálja a látogatót az építészet és a társadalom legintimebb találkozási pontjához, a bérlakások világába.

A még kiadás előtti, bútorozatlan lakások általános képe fehér falakból, fa padlóból, azonos stílusú ajtókból, kapcsolókból és ablakokból áll. Az ötletgazdák több száz képet gyűjtöttek össze egy, a biennále idejére készült kiadványban az apartmanok egyhangúságának szemléltetésére. Kiemelik, a lakások alapkoncepciója az elmúlt évszázadban szinte semmit sem változott, és úgy tűnik, nincs is a változásra különösebb igény: a bérlők sztenderd lakásokat akarnak.

Ezt a hozzáállást nehezményezik a pavilon megálmodói. A tárlat célja, hogy megkérdőjelezze milyen építészettel is vagyunk körülvéve állandóan, a legközelebbi környezetünkben, és párbeszédet indítson a bérlakások banális stílusáról a nyugati világban.

Ahogy belépünk, azt is hihetnénk, hogy Csodaországban járunk, vagy éppen óriások között. A terem a perspektívák labirintusa: egyes részletek a valóságban tapasztaltakhoz képest túlzóan nagyok, mások pedig épp alulméretezettek. A lakáshirdető oldalak képeihez hasonlóan itt is elveszik a racionalitás a nagy fehérségben: nehéz érzékelni a magasságot, a mélységet, a dimenziókat, ezáltal egy lehetetlen, a logikának ellentmondó tér keletkezik.

A pavilonban külső szemlélőként pillanthatunk bele egy átlagos svájci otthon legjellemzőbb vonásaiba. Azonban fontos megemlíteni, hogy a kurátorok célja nem egy bérlakásbelső rekonstruálása volt, hanem egy mondhatni idegenvezetés azok világába, aminek hatására talán beindul a diskurzus a témával kapcsolatban.


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
20/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
21/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

 

Stáblista

kurátor: Alessandro Bosshard (MSc ETH Arch.), Li Tavor (MSc ETH Arch.), Matthew van der Ploeg (M.Arch, UIC), Ani Katariina Vihervaara (M.Arch, BAS)


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
2/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
3/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.