/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Nézőpontok/Kritika

Szabó Gábor - Év Tájépítésze Díj 2018 jelölt

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Szabó Gábor - Év Tájépítésze Díj 2018 jelölt
Nézőpontok/Kritika

Szabó Gábor - Év Tájépítésze Díj 2018 jelölt

2018.04.12. 08:51

Szavazz, hogy ki kapja idén az Év Tájépítésze Díj közönségdíját. 

Szabó Gábor azok közé a tájépítészek közé tartozik, akik a magas mérnöki tudást vegyítik a tájépítészeti örökségvédelmi feladatokkal. A keszthelyi és dégi kastély kertjeinek befejezett, és a Nemzeti Múzeum kertjének nyílt tervpályázaton megnyert, kivitelezés alatt álló projektjei emelték be őt a döntőbe.  

2/10

"Az elmúlt 35 év szakmai tapasztalatai érlelték meg bennem a felismerést, hogy a tervi harsányság helyett inkább a letisztult értékek maradandóságát, a letűnt értékek visszaállítási lehetőségét keressem. Így találtam rá a műemléki feladatokra, ahol a tervezői alázat és a néhai mű keletkezés történetének ismerete mellett a különböző korok anyagainak, építési módjainak ismerete elengedhetetlen. Dég: a táji léptékű újra-formálás, Keszthely: az egzakt rekonstrukció kihívásai, Múzeumkert: patinás tájkert és többfunkciós igények a belváros szorításában. Felemelő olyan géniuszok nyomán keresni az elenyészett szakmai igazságokat, mint Pollack aki a dégi kastély és talán a kert alkotója is, a Magyar Nemzeti Múzeum főépületének tervezője; mint Milner, aki a keszthelyi kastélypark tervezője; vagy mint Ybl, aki a Múzeumkert kerítéseit és a Kertészházat tervezte. Dég-Keszthely-Múzeumkert. Mindhárom a hazai építészet- és tájépítészet történet egy-egy csúcspontja. Köszönet munkatársaimnak!" - Szabó Gábor

Itt adhatod le szavazatod!

(A jelölt teljes pályázati anyaga letölthető a jobb oldali menüsávból - letölthető dokumentumok)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk