Szarvas város központi tere a tíz évvel ezelőtti felújítás során egy különleges, heptagon, azaz hétszög alaprajzú zenepavilonnal gazdagodott, ahol a Cervinus Teátrum jóvoltából szinte minden nyár este szabadtéri koncert várja a járókelőket.
A váci Dunapart pompás öntöttvas zenepavilonjának története 1890-ig nyúlik vissza. A folyó partja ekkor alakult át elegáns korzóvá Gajáry Géza polgármester kezdeményezésére, aki gazdaságos megoldásként az épülő budapesti Országház helyén álló vaskorlát egy 260 méteres szakaszát vásárolta meg, a partszakaszt súlypontjába komponált pavilon azonban új gyártású lett.
Az építmény 1932-ben került mai helyére, ahol 1991-ben teljes felújítás kapott, azóta csak a folyamatos állagmegóvásáról kell gondoskodni.
Siófok vasútállomása előtt az országban elsők közt alakítottak ki parkosított teret egy korábbi belvárosi autóparkoló helyén, 1994-ben.
A parkkal egy időben készült favázas zenepavilon gazdag díszítettsége, színe, és apácarácsos felülete alapján le sem tagadhatná az építésének időszakát, a kilencvenes évek giccs és historizmus határán egyensúlyozó posztmodernjét.
A Millennium téren álló pavilont később Kálmán Imréről, a Siófokon született, később világhírűvé vált operettszerzőről nevezték el.
A tető alatt 1997. május 17-én avatták fel Varga Imre Kálmán Imrét ábrázoló szobrát; a hangszórókból rendszeresen megszólaló zeneszámok közt természetesen az ő művei is helyet kapnak.
Dorog városát a 20. század közepén virágzó bányászat tette a környék egyik meghatározó településévé, lakossága 1910 és 40 között megnégyszereződött. A bányászathoz kapcsolódó kulturális élet egyik helyszíneként 1924-ben épült új zenepavilon.
A szerkezet terveit Gáthy Zoltán készítette, akinek ez volt az első jelentős épülete, és részben ennek köszönhetően, a következő tizenöt évben meghatározó szerephez jutott a város historizáló építészeti képének kialakításában.
Az öreg favázas pavilon egészen 2000-ig állt, majd a bontása után az eredeti tervei szerint újjáépült, az eredeti helyétől kissé északabbra. Utolsó felújítását a 2015-ös zene világnapja alkalmából kapta, ma is jó állapotban van.
A makói Hagymatikum fürdő előtti téren áll az egyik legnagyobb, 136 négyzetméter alapterületű zenepavilon. Az akusztikai szempontokat is alaposan szem előtt tartó terveit a fürdőhöz hasonlóan, Makovecz Imre készítette.
A vasbeton lábakon álló, kettős kupolaként megformált tető, és az ide függesztett, madár alakú szobor 2012-ben, négy évvel a tervezése után készült el.
Az építész 2011-es halála után róla elnevezett tér a pavilonnal nyerte el végleges formáját, fél évvel a Hagymatikum fürdő átadása után.
A jelentős hangvisszaverő felületű madárszobor helyzete a függesztőzsinórok segítségével állítható, így a tér akusztikájára is hatással van, hasonlóan a pavilon körüli kis tavakhoz.
A budapesti Wekerletelep közepén elterülő park átfogó felújítása 2010-ben készült el, a tájépítész szakma számos szakemberének közreműködésével. Egyik látványos újdonsága a rézlemez fedéű, belógatott mennyezetű zenepavilon.
A pavilon terveit Pál Lajos építész készítette, felhasználva és modernizálva a Wekerletelep meghatározó építésze, Kós Károly régi, eredetileg az Állatkertbe tervezett pavilonjának terveit.