Egyéb cikkek

Tartalék ATS központ (ANS-III épület) - Légiforgalmi irányító központ tervpályázat

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Tartalék ATS központ (ANS-III épület) - Légiforgalmi irányító központ tervpályázat
Egyéb cikkek

Tartalék ATS központ (ANS-III épület) - Légiforgalmi irányító központ tervpályázat

2008.01.10. 11:35

Megvételt nyert pályázat (16. számú)Óbuda Építész Stúdió Kft.Tervezők:Plájer János, Peschka Alfréd, Csernik Tamás, Egervári Tímea, Erdélyi Adrienn, Galambos Péter, Geiszter Róbert, Maza Orsolya, Olbert Krisztián, Volkai János, Pavlics György, Labádi Mihály, Balázs Judit

Megvételt nyert pályázat (16. számú)
Óbuda Építész Stúdió Kft.
Tervezők:
Plájer János, Peschka Alfréd, Csernik Tamás, Egervári Tímea, Erdélyi Adrienn, Galambos Péter, Geiszter Róbert, Maza Orsolya, Olbert Krisztián, Volkai János, Pavlics György, Labádi Mihály, Balázs Judit

 

1/10

2/10

3/10

4/10

5/10

6/10

7/10

8/10

9/10


Részletes bírálat:

Az épület hosszirányú kiterjedése lehetővé tett egy melléképületet (hulladéktároló, teherporta, aggregátor) a telek keleti szélén azonban emiatt a további telek beépítésével zártsorúság nem hozható létre, de a javasolt kollektor park ezt nem is igényelné.

Az épület funkciós tagolása, a nagy "tételek" szintjén rendben van, a kiírásnak többé-kevésbé megfelel. Védendő nagyterek mind a homlokzat mellé kerültek.

Az ANS gépkocsi bejáratát szakszerűen az épület keleti végén oldja meg, innen mélyvezetésű úton lehet a területet feltárni és a ház alatt parkolókat ls. A rendszer működik, a 170 autót kiszolgálja.

A beépülési-építészeti koncepciója világos: tömbszerű testtel kalkulál, melybe finom eszközökkel utalásokat visz az ANS II architektúrájára. Néhol nem csak utalást, hanem reprodukálást is, ami azonban megengedhetetlen.

Az utcai homlokzatai túl zártak, az egész ház túlzottan befelé fordul, ami a falszerűség túlzó, de meg nem értett használatából származik. A földszinten mély lőtérszerű nyílásokat adó alaprajzi helyzetet teremt, amelyek a falakat indokolatlanul felvastagítják, illetve a bejárat fölötti nagyfal befordítása is ellenkezik a mű építészeti szándékával.

Az ANS II-re való tekintettel megkérdőjelezhető a bejárat elhelyezése, azaz hogy a bejárat az udvarból nyílik.

A gépkocsiforgalom kedvezően megoldott, a csapadékszikkasztót is "megmenti" ezáltal. A pályamű a funkcionális kérdéseket jól kezeli, illetve oldja meg. A terv lapjainak rajzi színvonala jó, a modell kedvezően szolgálta az építészeti szándék megértését, előnyeire és hátrányaira is rámutatott.

A bíráló bizottság a tervet 2.000.000 Ft-os megvételben részesítette.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk