Technológia

Teljes megújulás minőségi Hörmann termékekkel

1/7

A Max-Joseph téren álló, felújított Palais an der Oper exkluzív területeket kínál kereskedelmi, irodai, szolgáltatási és lakhatási célokra.

A barokk, egykori főkapu jelenleg az udvari főbejáratot díszíti, amely az elegáns lakásokhoz és irodákhoz vezet.

Az ötödik és hatodik emeleten egyenes folyosók vezetnek a luxuslakásokhoz. A tömörfa keretes Schörghuber ajtók nagy üvegfelületei gondoskodnak az átláthatóságról, és ugyanakkor biztosítják a tűz-, füst- és hanggátlást.

Hörmann acéllemez ajtók használatban - követelménytől függően tűz- és füstgátló funkciókkal lettek ellátva.

A mélygarázsból közelíthetők meg a műszaki helyiségek, amelyek nyílásait vékonyfalcos, fehérre festett acéllemez ajtók zárják le. Az ajtók tűz- és füstgátló nyílászárók.

A hall az udvari barokk kapun keresztül érhető el, és az elegáns lakásokhoz, illetve irodákhoz vezet.

Különösen érdekes látnivaló a műemlékvédelem alatt álló Klenze-Árkád – a feltűnő piros szín kontrasztot képez a megmaradt freskókkal és az árkád fehér mészkő boltíveivel.

?>
 A Max-Joseph téren álló, felújított Palais an der Oper exkluzív területeket kínál kereskedelmi, irodai, szolgáltatási és lakhatási célokra.
?>
A barokk, egykori főkapu jelenleg az udvari főbejáratot díszíti, amely az elegáns lakásokhoz és irodákhoz vezet.
?>
Az ötödik és hatodik emeleten egyenes folyosók vezetnek a luxuslakásokhoz. A tömörfa keretes Schörghuber ajtók nagy üvegfelületei gondoskodnak az átláthatóságról, és ugyanakkor biztosítják a tűz-, füst- és hanggátlást.
?>
Hörmann acéllemez ajtók használatban - követelménytől függően tűz- és füstgátló funkciókkal lettek ellátva.
?>
A mélygarázsból közelíthetők meg a műszaki helyiségek, amelyek nyílásait vékonyfalcos, fehérre festett acéllemez ajtók zárják le. Az ajtók tűz- és füstgátló nyílászárók.
?>
A hall az udvari barokk kapun keresztül érhető el, és az elegáns lakásokhoz, illetve irodákhoz vezet.
?>
Különösen érdekes látnivaló a műemlékvédelem alatt álló Klenze-Árkád – a feltűnő piros szín kontrasztot képez a megmaradt freskókkal és az árkád fehér mészkő boltíveivel.
1/7

A Max-Joseph téren álló, felújított Palais an der Oper exkluzív területeket kínál kereskedelmi, irodai, szolgáltatási és lakhatási célokra.

A barokk, egykori főkapu jelenleg az udvari főbejáratot díszíti, amely az elegáns lakásokhoz és irodákhoz vezet.

Az ötödik és hatodik emeleten egyenes folyosók vezetnek a luxuslakásokhoz. A tömörfa keretes Schörghuber ajtók nagy üvegfelületei gondoskodnak az átláthatóságról, és ugyanakkor biztosítják a tűz-, füst- és hanggátlást.

Hörmann acéllemez ajtók használatban - követelménytől függően tűz- és füstgátló funkciókkal lettek ellátva.

A mélygarázsból közelíthetők meg a műszaki helyiségek, amelyek nyílásait vékonyfalcos, fehérre festett acéllemez ajtók zárják le. Az ajtók tűz- és füstgátló nyílászárók.

A hall az udvari barokk kapun keresztül érhető el, és az elegáns lakásokhoz, illetve irodákhoz vezet.

Különösen érdekes látnivaló a műemlékvédelem alatt álló Klenze-Árkád – a feltűnő piros szín kontrasztot képez a megmaradt freskókkal és az árkád fehér mészkő boltíveivel.

Teljes megújulás minőségi Hörmann termékekkel
Technológia

Teljes megújulás minőségi Hörmann termékekkel

2016.07.25. 10:20

Cikkinfó

Támogatott tartalom

Cég, szervezet:
Hörmann Hungária

A Müncheni Opera Palota Tér megújításánál a szakemberek választása a Hörmann termékeire esett. A nagyméretű és sokrétűen használt épület konkrét követelményeinek eleget téve a cég ajtóinak széles termékpalettáját építették be.

Egy épület, amely nemcsak kiemelkedően előnyös fekvésével vonja magára a figyelmet, hanem még a történelem szele is átjárja. Münchenben, a Maximilian utca és a Max-Joseph téren, az újjáépítése óta is 193 éves világhírű Bajor Állami Operaház közvetlen közelében fekszik, a neves Hilmer & Sattler und Albrecht iroda építészeti szakemberei legjobb szakmai tudásuk szerint felújították, bővítették. Ma a régi pompájában tündöklő udvar nyitva áll a nyilvánosság előtt - a patinás épület pedig irodáknak, gasztronómiai egységeknek ad otthont.


 A Max-Joseph téren álló, felújított Palais an der Oper exkluzív területeket kínál kereskedelmi, irodai, szolgáltatási és lakhatási célokra.
1/7
A Max-Joseph téren álló, felújított Palais an der Oper exkluzív területeket kínál kereskedelmi, irodai, szolgáltatási és lakhatási célokra.



De nézzük, milyen titkokat is rejt a legendás épület. 1838-tól itt volt Bajorország első postájának és postaminisztériumának a főbejárata. Mindaddig megtartotta funkcióját, míg a II. világháborúban súlyosan le nem rombolták, többek között az eredeti rokokó homlokzatát is. Az 1950 és 1953 között történt újjáépítése során a homlokzat egyszerű változatú hajóablakokat kapott; a posta ismét az épületbe költözött. A legrégebbi épen maradt épületrész, a 18. századi főportál, a csarnok belsejében kapott helyet. A palota műemlékvédelem alatt áll, holott csak kevés barokk és klasszicista épületelem maradt meg. A háború utáni bővítményeket 2009-től kezdve lehetett elbontani, miután a posta kiköltözött és 2005-ben egy ingatlanfejlesztőhöz került az épület.

A Hilmer & Sattler und Albrecht építészei a visszafogott, konzervatív kifejezőeszközeik miatt népszerűek, elismertek. Hitvallásuk ebben a projektben is tükröződik, azaz megítélésük szerint az építészetben nem kell mindent újból feltalálni, hanem inkább a már „meglévő és elmentett építészeti tapasztalatokat" kell egymással kombinálni. Így például az épület esetében a Klenze-féle loggianál a tervezők szigorúan a történelmi színezési módot követték, restaurálták a fali festményeket, és hosszas küzdelmet folytattak a lakatosokkal a korlát rudazatának megfelelő vastagsága miatt. A déli és keleti homlokzat kistagolású ablakstruktúrája ugyanakkor jól illeszkedik a Maximilian utca építészének, Friedrich Bürkleinnak az íves nyílásaihoz és párkányaihoz, ráadásul a jelenlegi használatnak is teljesen megfelel és a földszinti kirakatok is elég nagyok maradhattak. A nyugati szárny ellenben teljesen új építmény. Az építészek itt a Klenze klasszicista normákat újraértelmezték, a főbérlő Louis Vuitton cég kedvéért a középső bejárat reprezentatív keretet kapott és a szigorú ablaktengelyekkel egy harmonikus összképet teremtettek. A sarkos kiugrások megmaradtak. A tiszteletre méltó régi főkapu még egyszer átköltözött, ezúttal az egyik udvari homlokzati épületbe, amely a portaszolgálat előcsarnokával alkot egy egész egységet.


Az ötödik és hatodik emeleten egyenes folyosók vezetnek a luxuslakásokhoz. A tömörfa keretes Schörghuber ajtók nagy üvegfelületei gondoskodnak az átláthatóságról, és ugyanakkor biztosítják a tűz-, füst- és hanggátlást.
3/7
Az ötödik és hatodik emeleten egyenes folyosók vezetnek a luxuslakásokhoz. A tömörfa keretes Schörghuber ajtók nagy üvegfelületei gondoskodnak az átláthatóságról, és ugyanakkor biztosítják a tűz-, füst- és hanggátlást.



A hasznosított terület összesen 23.000 négyzetméterre oszlik el. Az ilyen nagyméretű és sokrétűen használt épület konkrét követelményeinek eleget téve a Hörmann és Schörghuber cégek ajtóinak széles termékpalettája lett beépítve. Több mint 160 db. - H3, H3G, H6 és H16 típusú - acéllemez ajtó, amelyek egy része mennyezeti magasságig érő ajtó, túlnyomó többsége pedig a folyosókon és a mélygarázsban beépített tűz- és füstgátló nyílászáró. Lakásbejárati ajtóként vagy az üzlethelyiségek, mint például Louis Vuitton üzletének reprezentatív nyílászárójaként mintegy 350 speciális, fából készült Schörghuber gyártmányú ajtó található. Az ajtók eleget tesznek annak a követelménynek, hogy optikailag illeszkedjenek az épület dizájnjához, de emellett gondoskodnak a tűz-, füst- és hanggátlásról is.


A mélygarázsból közelíthetők meg a műszaki helyiségek, amelyek nyílásait vékonyfalcos, fehérre festett acéllemez ajtók zárják le. Az ajtók tűz- és füstgátló nyílászárók.
5/7
A mélygarázsból közelíthetők meg a műszaki helyiségek, amelyek nyílásait vékonyfalcos, fehérre festett acéllemez ajtók zárják le. Az ajtók tűz- és füstgátló nyílászárók.



Az épületben kialakított kiskereskedelmi és gasztronómiai egységek részben az alagsorban, illetve a földszinten és az első emeleten találhatók. Az esetek többségében az üzlethelyiségeket az utcáról vagy az udvar felől lehet megközelíteni. Az első és negyedik szint közötti területeken irodák és orvosi rendelők osztoznak. Az oszlopcsarnokon belül helyezkedik el az egykori távközlési központ, egy gyönyörű helyiség, mely magasságából adódóan és a boltíves mennyezetek révén akár kétszintes galériázott teremként is használható lehetne.


A hall az udvari barokk kapun keresztül érhető el, és az elegáns lakásokhoz, illetve irodákhoz vezet.
6/7
A hall az udvari barokk kapun keresztül érhető el, és az elegáns lakásokhoz, illetve irodákhoz vezet.



Az ötödik és a hatodik emelet 47 és 240 négyzetméter közötti alapterületű luxuslakások részére van fenntartva. Az utcafronti lakások többszintesek, a kilátás természetesen az Opernplatz-ra (Operatérre) nyílik.

A legnagyobb luxus azonban Münchennek ebben a legbelsőbb, legnagyobb forgalmú belvárosi pontján talán az, hogy itt kivételesen nincs parkolási probléma: a kerékpártól a limuzinig minden járműnek saját helye van az alagsorban és összesen 98 parkolóhely érhető el az autólift segítségével.



Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.