/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Egyéb cikkek

Templomtorony a győri Insula Lutherana tömbben

1/2

Insula Lutherana - Sámson Rita, Páll András

?>
Insula Lutherana - Sámson Rita, Páll András
?>
1/2

Insula Lutherana - Sámson Rita, Páll András

Templomtorony a győri Insula Lutherana tömbben
Egyéb cikkek

Templomtorony a győri Insula Lutherana tömbben

2009.11.13. 14:37

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Páll András, Sámson Rita

Letölthető dokumentumok:

Rangsorolás nélküli, megosztott 3. díjban részesült 2. sz. pályamunkaSámson Rita, Páll András - Budapesti Műszaki Egyetem, Építészmérnöki Kar

Rangsorolás nélküli, megosztott 3. díjban részesült
2. sz. pályamunka
Sámson Rita, Páll András - Budapesti Műszaki Egyetem, Építészmérnöki Kar

 

Insula Lutherana - Sámson Rita, Páll András
1/2
Insula Lutherana - Sámson Rita, Páll András

 

 


Részletes bírálat
A 2. sz pályamű megfogalmazott célja, hogy a torony ne csak a templom, hanem az egésu Insula Lutherana jelképeként jelenjen meg. Választott helyszíne ezért a tömb főbejárata előtti tér. A főbejárat tengelyéből finoman kiforduló szimbolikus kapu-forma a műemlék épülettől elhúzva, annak auráját nem zavarva helyezkedik el. A jó léptékű, egyszerű formálású torony valójában egy átmenet a kapuépítmény és a harangláb között. A harangláb jelleget a befüggesztett harangok is erősítik. A torony szárai által meghatározott, az építményt az Insulához kapcsoló tervezett új térburkolat és a kapcsolódó – jelenleg “maradék" – zöldfelület kezelése arányos és izléses, egyszerű eszközökkel fogalmazza át a közterületet.

Az építmény utca felőli szárának robosztus falként való megformálása zajvédelmi és térelhatárolás szempontjából logikusnak tűnik, ugyanakkor be is szűkiti a teret és lefalazza a zsinagóga és környékének látványát. Talán ezért is kerültek a fal felületére (pótcselekvésként?) installációs elemek.

A Bíráló Bizottság a pályamunkát elsősorban a kiválasztott hely átgondolt, kulturált, arányos építészeti elemekkel történő újraértelmezéséért rangsorolás nélküli, megosztott 3. díjban részesítette.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk