/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Városi Séták x Othernity: OTP toronyház

1/1

?>
1/1

Városi Séták x Othernity: OTP toronyház
Programok

Városi Séták x Othernity: OTP toronyház

2020.03.09. 14:08

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
KÉK - Kortárs Építészeti Központ

Esemény kezdete:
2020.03.14. 11:00
Esemény vége:
2020.03.14. 13:00

A KÉK Városi Séták csapata a Velencei Építészeti Biennáléhoz kapcsolódva épületbejárásokat szervez az Othernity pavilonban bemutattott 12 épülethez. A március 14-i sétán Kelecsényi Kristóf kalauzolja az érdeklődőket.

Az 1967-ben épült OTP toronyház főként mérete, illetve környezetével való viszonya miatt megosztó épület. A Budapesti Lakásépítő Vállalat által kivitelezett modern toronyház valóban kirívó, a budai vár alatt húzódó szűk völgyben található magasház megértése azonban nem lehetetlen. A Buda ostromakor jelentős károkat szenvedett területen több, a toronyházhoz hasonló pontház megépítésére született terv, de csupán Boross Zoltán épületterve valósult meg. A 60-as években gazdasági, esztétikai, funkcionális és politikai motivációi is voltak a főváros budai oldalán a magasház-építkezés megkezdésének. Az Országos Takarékpénztár Nemzeti Vállalat építkezése egy 14 emeletes óriást eredményezett hagyományos vasbeton szerkezettel , mészkő és alumínium borítású homlokzattal, továbbá acél díszítésekkel, amelyeket később eltávolítottak. Első lakói számára lakásonként erkély, korszerű és igényes belsőépítészeti kialakítás, panorámás tetőterasz biztosította a komfortot; ez utóbbi élménye a bejáráson résztvevők számára is biztosított lesz.

Sétavezető: Kelecsényi Kristóf művészettörténész, építészeti szerző
Épületbejárás ára: 3500Ft (diák 2500Ft)

További információ és jelentkezés a Városi Séták honlapján.

A Velencei Építészeti Biennálé magyar programja: Othernity

Grafika: Kazsik Marcell

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk