// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Programok

18. Velencei Építészeti Biennálé – az első napok képekben

1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

?>
A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.
?>
David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.
?>
A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.
?>
A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.
?>
A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.
?>
Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.
?>
A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.
?>
A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.
?>
Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.
?>
Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.
?>
A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.
?>
Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.
?>
Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.
?>
A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.
?>
A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.
?>
A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.
?>
Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.
1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

Programok

18. Velencei Építészeti Biennálé – az első napok képekben

2023.05.21. 11:57
1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.