Helyek/Infrastruktúra

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban

1/1

Kép forrása: Index/KÖZTI

Hirdetés
?>
Kép forrása: Index/KÖZTI
1/1

Kép forrása: Index/KÖZTI

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban
Helyek/Infrastruktúra

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban

2021.08.13. 11:47

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

Címkék:
közlekedés, urbanisztika, zöld

Vélemények:
3

Az elmúlt hetekben több sajtóorgánum adta hírül, hogy a Gellért-hegyre felvezető sikló projekt hatástanulmányában 94 fa kivágására kapott engedélyt a beruházó. Lapunk szintén rövid hírt közölt a témáról, melyre reflektálva most a fejlesztő, a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleményét közvetítjük Olvasóink felé.

A sikló építésének gondolata már a XIX. század óta visszatérő motívuma a városrendészeti és építészeti terveknek. Az 1870-ben megnyílt Budavári siklót, majd az 1874-ben átadott fogaskerekűt követően logikus lépésként és igényként vetődött fel a Gellérthegy bevonása a város közlekedési hálózatába.

A sokszori próbálkozás miatt a siklótervek sztereotip elemei lettek a főváros reménybeli fejlődéséről szóló álmoknak. Ezen a világháborús összeomlás sem változtatott, ezután e tervek a fürdőváros-program részeként lettek megemlítve, de ismét csak általánosságban, nem konkrét tervezési feladatként.

1991-ben a Citadella és környékének hasznosítására és rehabilitációjára kiírt tervpályázat vetette fel ismét a Sikló létesítésének gondolatát. Az ötlet olyannyira megtetszett a terület gazdáinak, hogy a sikló létrehozásának lehetősége már 1996-ban megjelent az I. kerület Szabályozási Tervében, amelyet aztán 1999-ben beépítettek a Fővárosi Szabályozási Kerettervbe is.

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. szakértő építész csapata immár másfél évtizede azon dolgozik, hogy megvalósulhasson az a hiánypótló fejlesztés, ami a Gellért-hegyet környezetbarát módon kapcsolná be a főváros közlekedésébe.

A projekt megvalósításának valóban megkerülhetetlen részét képezi egyes fák kivágása is. A hatástanulmányban szereplő 94 fa kivágására érvényes engedéllyel rendelkezik a társaság.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy 35 fát pusztán az egészségi állapota miatt is ki kell vágni, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a kivágott fák pótlására a társaság közel kilencszáz előnevelt fát ültet. A pótlás pontos helyét a terület tulajdonosai, az illetékes hatóságok, és kezelők fogják kijelölni, a beruházó nyitott az ezzel kapcsolatos egyeztetésekre.

További nem elhanyagolható szempont, hogy a beruházás eredményeképpen, a turistabusz-forgalom kiváltásának köszönhetően az egész városrész tisztább, biztonságosabb, összességében nézve élhetőbb lesz, mint korábban volt. A levegő minősége javulni fog, és a Citadellánál található buszparkoló megszüntetésével és füvesítésével jelentős zöldterület nyerhető vissza.

A sikló megépítése egyszerre szolgálja az ország, a főváros, a környezet és a helyben élők érdekeit. A beruházás teljes mértékben lehetővé teszi a turistabuszok kitiltását a városrészből, ezáltal hozzájárul egy élhetőbb és tisztább lakókörnyezet kialakításához. A fejlesztés továbbá fontos szerepet kap a budapesti idegenforgalom újbóli fellendítésében is, hiszen hozzájárul a modern és fenntartható, 21. századi Budapest képének a formálásához, még vonzóbb desztinációvá emelve ezáltal a fővárost a belföldi és a külföldi turisták szemében egyaránt.

Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

Vélemények (3)
Zöldi Anna
2021.08.16.
00:26

Meg lehet tudni a szakértő építész tervezők neveit?

Reki
2021.08.13.
18:26

Nagyszerű dolog a Gellérthegyi sikló. Drukkolok, hogy mihamarább megépüljön. Természetesen, mint minden ilyen építkezés fakivágással is jár. A kivitelező ígéri, hogy pótolják a fákat, és a környezet zöldterülete is esztétikus lesz. A citadellai buszjáratok elektromos változatban ettől még megmaradhatnak.

Tervezol
2021.08.13.
12:56

Ennek a siklónak árából hány elektomos 0 emissziójú buszt lehetne venni? Aszfaltozzák le rendesen a felmenő utat és járjanak rajta elektromos buszok! Van már egy út a csúcsra, miért nem lehet azt használni, miért kell zöldterületet pusztítani? Miért kell ezt a Budapest közepén lévő, magaslati jellegéből adódóan mindenhonnan látható zöldterületet széttúrni??? Eleve miért nem lehet felgyalogolni arra a 100 m magas hegyre? Jót tesz az egészségnek, környezetnek!

Új hozzászólás
Nézőpontok

SZILICE// Rejtett kincsek

2023.03.16. 16:42
10

A Szilicei-fennsík karsztos világának természeti kincsein túl ismert egy építészeti gyöngyszem is: ez pedig a gótikus eredettel bíró, mára a Református Egyházhoz tartozó szilicei templom. A Rejtett kincsek mai részében a 13. századi eredettel bíró, különleges, erődített kegyhelyet ismerhetjük meg.

A Szilicei-fennsík karsztos világának természeti kincsein túl ismert egy építészeti gyöngyszem is: ez pedig a gótikus eredettel bíró, mára a Református Egyházhoz tartozó szilicei templom. A Rejtett kincsek mai részében a 13. századi eredettel bíró, különleges, erődített kegyhelyet ismerhetjük meg.

Nézőpontok

KEMÉNY GYÖRGY SECCOJA// Egy hely + Építészfórum

2023.03.16. 14:24
9

Budapest szívében, a Ferenciek tere egyik lakásának cselédszobájában rejtőzik a magyar pop-art egyik kulcsműve és a város egyik legérdekesebb zuga. A lakásban marxista szemináriumok következménye lett a jól ismert kollektív alkotás, azaz egy falkép, amelyet minden szombat este tovább színeztek a tagok, míg a figurákat, kontúrokat Kemény György grafikus és plakáttervező készítette el.

Budapest szívében, a Ferenciek tere egyik lakásának cselédszobájában rejtőzik a magyar pop-art egyik kulcsműve és a város egyik legérdekesebb zuga. A lakásban marxista szemináriumok következménye lett a jól ismert kollektív alkotás, azaz egy falkép, amelyet minden szombat este tovább színeztek a tagok, míg a figurákat, kontúrokat Kemény György grafikus és plakáttervező készítette el.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk