// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

Hirdetés
?>
A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu
?>
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését
Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

2021.08.12. 16:30

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Közti Zrt.

Címkék:
nagyberuházás, turizmus, zöld

Vélemények:
1

Az irtásról szóló hírek már júliusban napvilágot láttak, a főváros azonban most bejelentette: csak minimális fakivágással támogatná a projektet. Ugyan a fejlesztői kommunikáció a lehető legkörnyezetbarátabb módról számolt be a régóta napirenden futó elképzelésekről, ennek ellenére a Citadellát és a Rácz-fürdőt összekötő beruházásnál elkerülhetetlen lesz egyes fák eltávolítása.

A fejlesztő vállalat az építéssel kapcsolatos hatástanulmányban 94 fa kivágására rendelkezik érvényes engedéllyel, 35 fát ezekből az egészségi állapota miatt is ki kell vágni – számolt róla be többek között a Újbuda Hírek. A hatástanulmány kitér arra, hogy a tervezési helyszín tájkép- és természetvédelmi területen található. Körülbelül egy 20 méter széles sávon tüntetnék el a növényzetet, ám a Gellérthegyi Sikló Kft. pótolná a kivágott egyedeket, az előnevelt új fák helyét pedig az illetékes hatóságok és a terület kezelői jelölhetik ki a jövőben. 

A projekt a turistabusz-forgalom kiváltására jönne létre. Átlagosan naponta kb. 350-400 jármű váltakozását szüntetné meg, mely jelentős környezeti terhelés alól szabadítaná fel az egész városrészt, mindemellett a Citadella buszparkolójának felszámolásával új zöldterület is kialakulna.

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
2/2
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

A terveket a KÖZTI Zrt-től Pottyondy Péter, Tóth Balázs és Miklós Zsófia jegyzik. Az új állomás óránként 1000 fő feljutását biztosíthatja majd a Tabánból a Gellért-hegyre és létrejön egy új fogadóépület is, melyben kávézó és jegypénztár működne majd, de a sajtóban megjelent terveken egy íves panoráma kilátó is látható. A koncepciót részletesen az Építészfórumon is szeretnénk bemutatni a közeljövőben. 

A tervek ellen petíciót is indítottak, a Fővárosi Közgyűlés pedig még nem hozott döntést az ügyben, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes azonban leszögezte, hogy bár a kormány kiemelt beruházássá emelte a projektet, egy fejlesztő sem Újbudához, sem Budapest más részeihez nem nyúlhat úgy hozzá, hogy azt a fővárosi önkormányzat nem hagyta előzetesen jóvá. Kijelentette, hogy a projekt támogatására akkor kerülhet sor, ha az közberuházásként valósul meg, kevesebb fa kivágásával jár, és teljes egészében kitiltják a turistabuszokat a Citadella környékéről.

A fejlesztő közleményét a tervezett beruházásról az alábbi linken érhetik el. 


Forrás: MTI/ujbudahirek.hu

 

Vélemények (1)
Reki
2021.08.13.
05:57

Örülök, hogy a Fővárosi Közgyűlés végre valamit támogat, ami Budapest fejlődését szolgálja. Nyilván egy hegyoldalban menő sikló építésekor nem lehet megspórolni néhány fa kivágását.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.