építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

A magyar kreatívipar gazdasági hatásairól készül kutatás

A Design Terminál megbízásából átfogó elemzés készül a kreatívipar társadalmi és gazdasági hatásairól, melyet a HÉTFA Kutatóintézet szakmai csoportja állít össze.

Kiemelt állami háttérintézményként a Design Terminál célja, hogy hozzájáruljon a kreatívipar egyes szegmenseinek és egészének versenyképességéhez. Ehhez nyújt segítséget egy a közeljövőben elkészülő elemzés, mely bemutatja az ágazat jelentőségét, szerepét a magyar gazdaságban, valamint, hogy az azt erősítő lépések hogyan járulnak hozzá mind a gazdaság, mind az ország teljesítményének növeléséhez. A kutatás, mely 2014 márciusában indul, három pillérre épül: statisztikai számításokra, tudományos munkák elemzésére, illetve az érintettekkel és a kreatívipar szereplőivel készített szakértői interjúkra. Ezek segítségével nemcsak a magyar kreatívipar helyzetértékelésére kerül sor, hanem az ágazat fellendítését elősegítő javaslatok is kidolgozásra kerülnek. A kutatás eredményeit a Design Terminál 2014 májusában szakmai konferencián mutatja be a nyilvánosságnak.

A Design Terminál, mint európai intézmény ismeri és elősegíti az Európai Bizottságnak a közösség 2014-2020 közötti költségvetési ciklusára vonatkozó, a kreatív iparágak fejlesztésére felhívó célkitűzéseit. A magyar kreatívipar ösztönzése hozzájárul a magas hozzáadott értékű, szellemi teljesítményen és egyéni képességeken alapuló gazdasági ágazatok európai térnyeréséhez, ezáltal a közösség versenyképességének növeléséhez is.

A kutatást végző HÉTFA Kutatóintézet gazdaság- és társadalomkutatással, elemzéssel és fejlesztéssel foglalkozó hazai intézmény, küldetése Magyarország megismerése. A HÉTFA az elmúlt években nagy tapasztalatot szerzett kormányzati és önkormányzati stratégiák kialakításában, a helyi döntéshozók és az érintettek közti együttműködések kialakításában, és a kormányzáshoz kapcsolódó nemzetközi kutatások lebonyolításában.

forrás: sajtóközlemény

 

 

vélemény írásához jelentkezzen be »