// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Épülettervek/Hallgatói terv

A Szerencsi Csokoládé öröksége - Nosztalgiatermékek csomagolásának és arculatának kialakítása

1/9

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
?>
1/9

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

A Szerencsi Csokoládé öröksége - Nosztalgiatermékek csomagolásának és arculatának kialakítása
Épülettervek/Hallgatói terv

A Szerencsi Csokoládé öröksége - Nosztalgiatermékek csomagolásának és arculatának kialakítása

2008.03.17. 12:04

Klausz Andi, Moholy-Nagy László formatervezési ösztöndíj beszámolója

Klausz Andi
Moholy-Nagy László formatervezési ösztöndíj beszámolója

Elsőéves munkám vázát a nemzetközi és magyar csokoládék világának tanulmányozása határozta meg. A csokoládékat előállító cégek legtöbbje a boltok polcain kiporciózva kínálja áruját, manapság ritka, hogy saját boltból, saját, kimért árut vehet a vásárló. Feladatom ezért, olyan kis „egység" megalkotása volt, amelyben a vásárló választja ki a vágyott portékát. Dobozom átlagos mennyiségre méretezett, s készült belőle szimpla és dupla prototípus is.

 

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
1/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
2/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
3/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
4/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
5/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

 

A képek témái nem a megszokott módon kapcsolódnak az ünnepekhez. Sőt, inkább egyéni, emberi dolgokat és élethelyzeteket, jelesül az udvarlást, a nyaralást, vagy a gyermekszületést illusztrálják. A mai trendektől eltérően, a rajzokkal inkább emberi esendőségünkre koncentráltam, így a figurák korántsem divatosak, s nem kifejezetten szépek; inkább afféle mesés, régi világot közvetítenek, s nem a mai fogyasztói kultúrát idézik.

 

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
6/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
7/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége
8/9
Klausz Andi: A Szerencsi Csokoládé öröksége

 

A koncepció az első évben még nem forrott ki kellőképp, így egyfelől kicsit kontúrosabb, mesésebb; másfelől pedig, lazább, lazúrosabb, félkészhatású úton indultam el. A második évben változtattam ezen, így nyitottabbá, levegősebbé váltak rajzaim. A kézi jellegű betűtípusok helyett, csöppet modernebb fontokat használtam, így emeltem mai közegbe a régimódi designt. Célom ugyanis, nem a múlt önmagáért történő megidézése, hanem a jelen és a múlt kapcsolatának megteremtése volt.
A dobozok, a táblás csokoládék és az arculat minden apró és járulékos elemével, egyfelől nosztalgikus hangulatot kívántam teremteni, olyan időkre emlékezve, amikor a manualitás alapvető erény volt. Másrészt a mai trendek apró jeleit az új arculatba rejtve mégis azt remélem, hogy termékeimet sajátjának érzi majd a mai csokoládéfogyasztó is.

Klausz Andi

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.