Technológia

Betontechnológiai attrakció Mohácson

1/4

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
1/4

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

Betontechnológiai attrakció Mohácson
Technológia

Betontechnológiai attrakció Mohácson

2017.04.26. 08:42

A tavalyi év egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházása a Mohács mellett az Óbuda Építész Stúdió tervei szerint mintegy 20 milliárd forintból megépülő vágóhíd volt. Az eredmény a legkorszerűbb technológiával működő sertés vágó-, csontozó és daraboló üzem, amely betontechnológiai szempontból sem elhanyagolható különlegességgel büszkélkedhet.

A vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a Duna-Dráva Cement Kft. Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, pilléreket, ipari padlókat is készített. Az építés során mindösszesen 30 000 m3 betont használtak fel a kivitelezők - 8 600 tonna cementre, és 60 000 tonna adalékanyagra volt szükség az alapanyag előállításához. CKT-4-es típusú betonból megközelítőleg 6 000 m3-re volt szükség, amely egy zúzottkő alapanyagú, minimális cementadagolással készülő anyag, földnedves konzisztenciájú beton, amelyet útalapként építettek be a munkálatok során. A komplexum területén az utak fokozott terhelésnek vannak kitéve, ezért a felületre aszfaltburkolat helyett CP4/2,7-22-F2 útbeton került, amelyből 7 500 köbméternyit szállított a DDC mohácsi üzeme. Ez a bazaltbeton légbuborékképző adalékszerrel növeli a fagyállóságot és az ellenálló képességet.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
2/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



A telep ipari padlói C25/30-16/F3 típusú betonból készültek, acélszál erősítéssel, amely a hajszálrepedések kialakulásának megakadályozásában játszik fontos szerepet. Az ipari padlók felcsiszolásával a felület kopásállóságának növelését és egy nagy kopásállósággal rendelkező kéreg képződését segítették elő a beton felső részén, amely így az erőteljesebb igénybevételnek is jobban ellenáll, mindamellett esztétikus hatás érhető el vele. Betontechnológiai szempontból a projekt különlegessége, hogy a speciális betonfelületek kialakítása során olyan betontermékek gyártására is szükség volt, amelyek rendszeresen savval, vérrel, zsírral vagy éppen sóval érintkezve ezek eróziós hatásainak maximális mértékben ellenállnak.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
3/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



A komplexum építtetője az "MCS" Vágóhíd Zrt., a tervezői munkák az Óbuda Építész Stúdió Kft.-nek, valamint az ATP Innsbruck Planungs GmbH Magyarországi Fióktelepének köszönhetők. A 2015 nyarán kezdődött és 2016. november 30-án átadott projekten olyan kivitelező cégek dolgoztak, mint a Veolia Zrt., a Market Zrt., a Hírös-Róna Zrt., a Hungarian Project Kft., az ok bau Kft. vagy a Moratus Kft. A komplexum Mohács külterületén, a 0145/021 helyrajzi szám alatt tekinthető meg.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
1/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



Magyar és Hazai Termék védjegyes cement felhasználásával készült minőségi transzportbeton termékeinkért keresse az Önhöz legközelebb eső betonüzemünket!

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk