
Böhringer: Daidalosz vagy Diogenész / Tillmann J. A. magyarításában
A nem-filozófiai talán mélyebben van a filozófia centrumában, mint maga a filozófia. Ugyanez érvényes az építészetre és a művészetre.Hannes Böhringer építészet- és művészetfilozófiai írásai a TERC gondozásában jelentek meg, a kötetet válogatta és fordította Tillmann J. A.
Hannes Böhringer
Daidalosz vagy Diogenész
részlet az ÚJRA PAD című zárófejezetből:
Mire irányul a késztetésem? Számomra úgy tűnik, hogy arra, ami előtte áll a filozófiának, művészetnek és építészetnek; arra, amire eltérő utakon keresztül irányulnak: a szokásosra, hétköznapira, triviálisra. Semmi különös. A triviális három út találkozáspontja: trivium. A triviumban a hét szabad művészet régi rendszere azon alsóbb műűvészeteket és tudományokat foglalta össze, amelyeknek a nyelvvel van dolga. Nyelv és köznap: a pad, ami alatt álmodunk és játszunk, mielőtt még többé-kevésbé ülni tudunk rajta. A filozófia filológia (Nietzsche, Platon), a nyelv és a szokásos szeretete (Hegel, Aristoteles).
Hannes Böhringer (*1948) a kortárs német filozófia jelentékeny alakja, aki hazájában a művészetfilozófia élvonalbeli művelőjének számít. A braunschweigi Hochschule für Bildende Künste tanára. Korábban a düsseldorfi és a kasseli művészeti főiskolákon tanított. Vendégtanár volt a párizsi, a madisoni egyetemen, valamint a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. Írásaiban hétköznapi jelenségek és művészeti kérdések a filozófia klasszikus problémáival összefüggésben jelennek meg. Mivel a köznyelvet tekinti irányadónak, szövegei elkerülik az akadémikus nyelvhasználat nehézkességeit és jól olvashatók.
TERC Kft., 2009
terjedelem: 96 oldal
ára: 1.500,- Ft
ISBN: 9789639535916