Burkolatlanul hajtanak egymás dolgozójára a burkolatkereskedők
A munkaerőhiány már a burkolatkereskedők számára is súlyos gondokat okoz. Az építőipar száguldása miatt bővülni kellene, csakhogy szakképzett munkaerő alig akad. A probléma megoldása égető – mutatott rá Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a vállalat kereskedői hálózatának éves konferenciáján a múlt héten.
Az utóbbi két-három évben a munkavállalók hozzáállása a cégekhez nagyot változott. Az építőipar növekedése miatt egyre több kereskedésben lenne szükség bővülésre. Igen ám, de hónapról-hónapra nehezebben találnak megfelelő munkaerőt a kereskedések. „Míg néhány évvel ezelőtt egy-egy hirdetésre több száz jelentkező is akadt, addig most alig tíz-húsz önéletrajz érkezik. A legnagyobb hiány raktárosból, targoncásból és sofőrből van. Így hát a konkurensek munkavállalóit próbálják meg elcsábítani, számottevő lett a fluktuáció." – mondta Markovich Béla.
Mivel egyre több kereskedés gondolkodik létszámbővítésben, élesedő konkurenciaharcra lehet számítani 2018-ban. Nagy kihívás a kereskedéseknek az új munkaerő megtalálása, azok beillesztése a cégbe. Azonban a legnagyobb kihívásnak a meglévő, jó embereik megtartását látják a kereskedők. A konkurencia folyamatos ígérgetésekkel, és egyre magasabb bérekkel próbálja elcsalogatni a munkatársakat. Ha egy cég elveszíti akárcsak egy jó emberét, az hatalmas csapás lehet számára. Ugyanis a legegyszerűbbnek tűnő raktárosi munkák is jelentős tapasztalatot feltételeznek. Például a ma egyre népszerűbb nagyméretű burkolatok kezelése a bonyolultabb, más szállítóeszközöket és hozzáértőbb kezelést igényelnek. Ezek kezelését nem lehet akárkikre rábízni. Markovich Béla szerint, a trend másik oldala, hogy a munkaerőhiány miatt fokozódik a munkavállalók leterheltsége. Ezzel egyidőben erősödő trend, hogy a vásárlók egyre igényesebbek, egyre inkább akarnak jót kapni és természetesen mindezt a lehető legolcsóbban. Így a kihívás a kereskedők számára idén az lesz, hogy a saját értékesítőiket, eladóikat hogyan tudják arra motiválni és képezni, hogy ebből a növekvő piacból minél nagyobb darabot tudjanak kihasítani.