Programok

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról

1/1

Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

Hirdetés
?>
Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez
1/1

Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról
Programok

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról

2019.09.10. 09:17

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Berlin

Cég, szervezet:
Gropius Bau

Megmenthetik-e az utópiák a világunkat? Nemzetközi művészeti kiállítás a berlini Gropius Bauban a Fal leomlásának 30. évfordulóján. 

Nem is olyan rég történt, hogy a berlini fal leomlása a 20. század utópiáinak egyik legismertebb szimbólumává vált. Az utóbbi évek populista politikája és az extrém nacionalizmus ideológiái azonban komoly fenyegetést jelentenek arra az európai közösségre, amely a fal lebontását legfontosabb eredményei között tartja számon. A berlini Gropius Bau nemzetközi művészeti kiállítása ezzel kapcsolatban fogalmaz meg állításokat és mutat fel művészi pozíciókat.

A „Durch Mauern gehen" (Falakon átmenni) kiállításra 28 alkotót hívtak meg, akik a festészet, a szobrászat, a fotográfia, a film, az audio-installáció, a helyszínspecifikus beavatkozás és a performansz műfajaiban dolgoznak. A nemlineáris kiállítás három témafókusz köré szerveződik. Az első a fal fizikai jelenlétével, illetve szerepével mint a megosztás helyével foglalkozik. A második a fizikai és a metafizikus, az „egyénben felhúzott" falak viszonyát kutatja. A harmadik pedig az utóbbi által okozott konfliktusokra próbál megoldást kínálni.

Kiállító alkotók: Marina Abramović és Ulay, José Bechara, Sibylle Bergemann, Tagreed Darghouth, Jose Dávila, Willie Doherty, Smadar Dreyfus, Melvin Edwards, Dara Friedman, Dora García, Zahrah Al Ghamdi, Mona Hatoum, Nadia Kaabi-Linke, Michael Kvium, Gustav Metzger, Reem Al Nasser, Christian Odzuck, Emeka Ogboh, Anri Sala, Fred Sandback, Aki Sasamoto, Regina Silveira, Siska, Javier Téllez, Samson Young, Yuan Yuan, Héctor Zamora

Kurátorok: Sam Bardaouil és Till Fellrath


Durch Mauern gehen

A Gropius Bau kiállítása
Niederkirchnerstraße 7, 10963 Berlin, Németország

Nyitva tartás: 2019. szeptember 12. – 2020. január 19.

Illusztráció: Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.