Technológia

Equitone: az anyag természete

1/13

Építészet: Zechner Forrás: Zechner Zt GmbH

Építészet: Aarstiderne - Koppenhága

Építészet: A-Cero - Joaquin Torres Arquitectura SLP, J. Torres y R. Llamazares

Építészet: Boguslaw Wowrzeczka I Zespol - Wroclaw

Építészet: Bontinck Architecture Engineering

Építészet: Bussmann Haberer - Berlin

Willy Guhl hurok-hintaszék Forrás: design-media.de

Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org

Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org

Építészet: Groupe 3 Architects - Marokkó

Építészet: Kjaer Richter

Építészet: Kjaer Richter

Építészet: Regina Schineis Architecten Bda - Augsburg-Hiesse

?>
Építészet: Zechner Forrás: Zechner Zt GmbH
?>
Építészet: Aarstiderne - Koppenhága
?>
Építészet: A-Cero - Joaquin Torres Arquitectura SLP, J. Torres y R. Llamazares
?>
Építészet: Boguslaw Wowrzeczka I Zespol - Wroclaw
?>
Építészet: Bontinck Architecture Engineering
?>
Építészet: Bussmann Haberer - Berlin
?>
Willy Guhl hurok-hintaszék Forrás: design-media.de
?>
Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org
?>
Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org
?>
Építészet: Groupe 3 Architects - Marokkó
?>
Építészet: Kjaer Richter
?>
Építészet: Kjaer Richter
?>
Építészet: Regina Schineis Architecten Bda - Augsburg-Hiesse
1/13

Építészet: Zechner Forrás: Zechner Zt GmbH

Építészet: Aarstiderne - Koppenhága

Építészet: A-Cero - Joaquin Torres Arquitectura SLP, J. Torres y R. Llamazares

Építészet: Boguslaw Wowrzeczka I Zespol - Wroclaw

Építészet: Bontinck Architecture Engineering

Építészet: Bussmann Haberer - Berlin

Willy Guhl hurok-hintaszék Forrás: design-media.de

Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org

Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org

Építészet: Groupe 3 Architects - Marokkó

Építészet: Kjaer Richter

Építészet: Kjaer Richter

Építészet: Regina Schineis Architecten Bda - Augsburg-Hiesse

Equitone: az anyag természete
Technológia

Equitone: az anyag természete

2015.03.27. 09:27

Letisztult formák, színek és a fényben váltakozó felületek. Egy anyag újkori története: a környezetbarát szálcement Equitone homlokzatburkolat a modern építészet eszköze.

Ásványi anyagok, víz, levegő és tűz – a természet alapelemei, amelyek a szálcement alkotóelemei, ahogy megannyi természetes anyagé. A 19. század vége felé Ludwig Hatscheck ezen elemek elegyítésével egy új eljárás segítségével hozott létre egy új anyagot, a szálcementet, amit az egyik leginkább rá jellemző tulajdonság a tartósság alapján Eternitnek (a latin eterna, örökkévalóság) nevezett el.

Willy Guhl hurok-hintaszék Forrás: design-media.de
7/13
Willy Guhl hurok-hintaszék Forrás: design-media.de

Az Etex 1905 óta gyárt szálcement anyagokat. A Hatscheck gyártási eljárás minden Equitone homlokzati panelt sajátos szálcement textúrával tesz egyedivé. A legtöbb lap felülete nem pigmentált, így megmarad a jellegzetes anyagában színezett, csak erre az anyagra jellemző nyers, valódi szálcement karakter.

Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org
8/13
Herzog & De Meuron: Ricola raktárépület Forrás: gizmoweb.org

Az 1950-es években olyan híres építészek használták elsőként a szálcement paneleket átszellőztetett homlokzatokhoz, mint Walter Gropius. Willy Guhl dizájner 1954-ben 1 darab szálcement lapból hajlította meg a híres hurok-hintaszékét. Ez az alkotás megmutatja a szálcement anyag további fontos tulajdonságait: vékony, ugyanakkor elpusztíthatatlan és szép.
1987-ben Herzog & De Meuron által tervezett laufeni Ricola raktárépület új dimenzióba helyezte az anyagot. A homlokzat burkolására bevonat nélküli szálcement paneleket használtak és az így elkészült redőnyszerű homlokzat – ami a raktárépületben található kartondobozokra utal – inspirálta az Etex csoportot a nyers, kezeletlen szálcement anyagok ipari fejlesztésére.

Építészet: Groupe 3 Architects - Marokkó
10/13
Építészet: Groupe 3 Architects - Marokkó

Mára az Equitone az anyagában színezett, nyers megjelenésű szálcement anyagok széles skálájával, letisztult, újrastrukturált felületi megjelenésével áll az építész kreativitásának szolgálatában. Az anyag megjelenik a kortárs építészek kisebb, de akár monumentális méretű munkáin is. A családra jellemző szürke színárnyalatok az anyag természetességét hangsúlyozzák. A tervezés szabadságát fokozza a könnyű megmunkálhatóság, így bármilyen forma és méret kialakítható, de az anyag akár belsőépítészeti elemként is értelmezhető.
A színek, a felületek és a nagytáblás méretek tartós értéket teremtve elegáns megjelenést kölcsönöznek az épületnek.

www.equitone.hu

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.