építészet : környezet : innováció

FOGAS kérdés

A BME Építészkarán minden évben hagyományosan megrendezett Alkotóhétre idén is több tanszék készült feladatkiírással. A Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatát a „FOGAS kérdés: HULLADÉKBÓL építeni?” mottó határozta meg.

Alkotóhét,  2011. április 4-8. - BME Építészmérnöki Kar

A minden évben hagyományosan megrendezett Alkotóhétre idén is több tanszék készült feladatkiírással. A Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának mottója „FOGAS kérdés: HULLADÉKBÓL építeni?” volt. A hallgatóknak papír, műanyag, üveg, vagy fém anyagú hulladékból, tetszőleges kapcsolat-kialakítással kellett elkészíteniük egy olyan – egyetlen személy által is mozgatható – álló ruhafogast, melynek legalább 3 darab, egyenként minimum 2 kg-mal terhelhető akasztója van, illetve letámaszkodása megoldható egy 70cm*70 cm-es négyzet alaprajzon belül.

 

BME Alkotóhét Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának megoldásai
 

 

A hét elején ötletindító előadáscsokor, hét közben pedig tartószerkezeti és építésztervezői konzulensek segítették a 3-5 fős csapatokat az alkotásban. Lányi ErzsébetRecycling az építészetben” című előadását követte Kele Sára ipari formatervező előadása egy általa, hulladékfából készített fogasról, végül pedig Terbe János mutatta be a kartonbútor-tervezés alapvető tudnivalóit.

 

BME Alkotóhét Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának megoldásai
BME Alkotóhét Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának megoldásai
BME Alkotóhét Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának megoldásai
BME Alkotóhét Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék feladatának megoldásai
 

 

A hetet a 14 alkotás nyilvános ismertetése és értékelése zárta. A fogasokat az alábbi szempontok szerint értékelték: célszerűség, esztétikus megjelenés, tartószerkezeti tisztaság, ötletesség, könnyű súly. A csapatok között 7 díjat osztottak ki: jutalmat kapott minden értékelési kategória győztese, illetve az összesített versenyben az első 4 helyezett. Tanszékünk célja volt, hogy a hallgatók a kétkezi alkotómunka során találkozzanak a tartószerkezeti, funkcionális, esztétikai és az építőanyag-tulajdonságok adta kihívások együttesével.

Tóth Krisztina

 

vélemény írásához jelentkezzen be »