| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

Kecskemét, Bakule Márton utca — Károlyi Zsigmond kiállítása az N&n galériában

1/3

?>
?>
?>
1/3

Kecskemét, Bakule Márton utca — Károlyi Zsigmond kiállítása az N&n galériában
Programok

Kecskemét, Bakule Márton utca — Károlyi Zsigmond kiállítása az N&n galériában

2008.11.11. 10:18

Eseményinfó

Helyszín:
N&n galéria

Esemény kezdete:
2008.11.12. 16:00
Esemény vége:
2008.12.01. 16:00

itt most egy festő állít ki fényképeket egy építészeti galériában... ezek a képek sok éves „gyűjtés", sok magányos séta /mondhatni:/ melléktermékeként keletkeztek.megnyitó: november 12-én 18 órakor

Kecskemét, Bakule Márton utca — Károlyi Zsigmond kiállítása

megnyitó: 2008. november 12-én 18 órakor

helyszín: N&n galéria (Budapest, VI., Hajós utca 39.)

a megnyitón Janáky István és a szerző beszélget



1/3

2/3




itt most egy festő állít ki fényképeket egy építészeti galériában...
ezek a képek sok éves „gyűjtés", sok magányos séta /mondhatni:/ melléktermékeként keletkeztek.

jövőre lesz harminc éve, hogy több-kevesebb rendszerességgel, ha tehetem, pár hetet, esetleg hónapot töltök a művészeti alap kecskeméti alkotóházában, ahol tágas műtermekben ideális feltételek mellett, kolostori zártságban, nyugodtan tudok dolgozni. elfáradva a munkában, aktív pihenésként nagy sétákat szoktam tenni a környéken, kirándulok a természetbe, nekiindulva „torony iránt", hol erre, hol arra kilométereket gyalogolok bele a tájba... egyik kedvelt útvonalam eleje /vagy haza fele: utolsó szakasza/ a kétoldalt platánfákkal szegélyezett bakule márton utca.
1990 óta festő osztályt vezetek a budapesti képzőművészeti egyetemen, ahol növendékeimmel úgy véltem helyesnek, ha a stúdiumokat monokróm képek festésével indítjuk. a radikális festészet problematikáján gondolkodva, yves klein, joseph marioni, marcia hafif és mások teoretikus írásait olvastam abban az időben és /mint ilyenkor rendszerint történni szokott: bejön a törvényszerű „véletlen találkozás" effektusa/ járkálás közben felfigyeltem arra, hogy az összes ház utcára merőleges oldalsó /északi és déli/ „bütüfalán" két-két monokróm kép van. a homlokzati ablakok vonalában -mintha egy kartondobozt párhuzamosan ragasztószalag csíkkal erősítenénk meg-, amelyek oldalt tovább folytatódnak, két egymás fölötti négyzet-közeli forma rajzolódik ki. a következőkben már fényképező géppel felszerelkezve indultam útnak, „didaktikus megfontolásból" /hogy diákjaimnak meg tudjam mutatni/ kívántam megörökíteni ezen ad hoc monokrom műveket, amelyek feltehetően az üres falak sorának unalmas monotóniáját voltak hivatva élénkíteni, színekkel a széleken.
eleinte pár felvételt akartam csak csinálni, de nem lévén két egyforma, egyből elfényképeztem a harminchat kockás tekercs filmet. aztán előhívás után nézegettem a kilencszer tizenkét centis kis nagyításokat, mint absztrakt kompoziciókat, eltöprengtem: miként tudnám tanulságait „festőileg hasznosítani"? azután visszatéve a fekete foto porstos borítékba, elraktam őket a többi mindenféle fénykép közé és /az az igazság/ évekre elfelejtettem az egészet.

2007 márciusában, ismét kecskeméten, egyik este a színházban megnéztem egy fiatal német szerző /nevét sajnos elfelejtettem/ berlin, greifwalder strasse című remek darabját, s – ha jól emlékszem – ez aktualizálta bennem a magam félbemaradt bakule márton utcáját. másnap újra felkerestem a helyszínt, majd újabb fotókat készítettem, megint foglalkoztatni kezdett a dolog. felfedeztem változásokat: ahol volt pénz, renováltak /s eltünt a két színes paralelogramma/, másutt tetten érhetően dolgozott az idő, romlott az 1967-ben a népfront építtette épületek állaga. ide szatelit-tányért, amoda kosárlabda palánkot szereltek fel, több helyen műanyag hullámlemez tetőzetet építettek a lépcső fölé. fák nöttek meg időközben, vagy tüntek el. kerítés került oda, ahol korábban nem volt, stb.

idén, nyár elején nagy bálinttal beszélgetve felmerült a kérdés, hogy kiállítanék-e a hajós utcai galériájában. eszembe jutott ez az ötlet-formában, úgymond vázlat-szinten megrekedt tervem, s elvittem neki megmutatni ezt az anyagot. úgy gondoltuk építészeti vonatkozásai miatt indokolt /és érdeklődésre is számot tarthat/ ezen a helyen való bemutatásuk. az ő segítségével – számítógéppel korrigálva, majd méter-szélesben kiprintelve – készültek az itt kiállított nagyobb méretű képek. • károlyi zsigmond • budapest, 2008. november 9.

a kiállítás megtekinthető: 2008. december 1-ig

jelenleg a molnár farkas teremben: madártej — Dévényi Tamás kiállítása a Rácz fürdőről

következő program
2008. november 19.
petri györgy terem
egy kis petri-zene

tisztelt galéria-látogatónk, aki érdekelt a kamara továbbképzési programjában kérjük
olvassa el kamara.doc mellékletünket


a galéria látogatható hétfőtől péntekig 9–18 óráig, ettől eltérő időpontban és hétvégén telefonos egyeztetés alapján gyakorlatilag bármikor.

N&n galéria 1065 Budapest, Hajós utca 39.
+36 1 302 45 96, +36 1 301 04 50, +36 30 934 73 89

galeria/kukac/nagybalint.hu
www.nagybalint.hu

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.