| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Kezdődhet az egyeztetés a Római-part mögötti terület árvízvédelméről?

1/1

forrás: Fák A Rómain

Hirdetés
?>
forrás: Fák A Rómain
1/1

forrás: Fák A Rómain

Kezdődhet az egyeztetés a Római-part mögötti terület árvízvédelméről?
Közélet, hírek

Kezdődhet az egyeztetés a Római-part mögötti terület árvízvédelméről?

2017.02.01. 10:11

A Csillaghegyi öblözet lakóinak nyomására Tarlós István összehasonlító tanulmányt készíttetett az 55.000 embert érintő Római-parti gát néven ismert árvízvédelmi mű lehetséges - parti, illetve Nánási-Királyok útjai - nyomvonalairól. A tanulmányt egyelőre élő ember még nem látta, de így is nagy öröm a létrejötte - februárban végre megkezdődhet az egyeztetési folyamat.

Megérte a Rómaira vonulniuk október 9-én az életüket és vagyonukat féltő óbudaiaknak és a part szépségéért aggódó budapestieknek. Meghallotta a több ezer tüntető szavát a Főpolgármester: elkezdte vizsgálni a gát lehetséges nyomvonalát a Nánási út - Királyok útján, ahol azt a mobilgát néven elhíresült parti védmű ellenzői is javasolják. A tanulmány némi csúszással készült el az előre bejelentett január 15-i dátumhoz képest, ám a partért és a védelemért harcoló helyi civilek képviselői így is nagy lépésnek értékelik meglétét, ez a nulladik lépés, hogy végre elkezdődhessen az évtizedek óta halogatott védmű tervezése. “Elértük a rajtkövet, végre elkezdődhet a társadalmi egyeztetés a gát helyéről és a Római-part sorsáról"- monda a Fák a Rómain csoport képviselője. A társadalmi egyeztetés fontosságára az Igazságügyi Minisztérium is figyelmezteti a Fővárost az Európai Bizottság vizsgálódására adott válaszában, kiemelten említve az Aarhusi egyezmény ide vonatkozó és be nem tartott passzusait.

A jelenleg is a Nánási út - Királyok útján húzódó fővédvonal és a Duna között 70 hektárnyi terület jó része fejleszthető terület, amire azonban szabályozási terv nem készült. A kérdés tehát, hogy mit álmodik ide a városvezetés? A civilek szerint a főváros fő motivációja a parti gát megépítésére az, hogy nagyobb arányban beépíthetővé váljon a terület, de ha itt lakóparkok lesznek a ma még részben állami telkeken, akkor is erősen mérlegelni kell, hogy árvízmentes (pl. lábakon álló vagy feltöltésre épülő) házak épüljenek a drágább, veszélyesebb, és természetpusztító mobilfal helyett. Míg a hullámtérbe már beépült, az árvíznek kitett családi házak védelmére a helyi viszonyokhoz alkalmazkodó, nyári gát-rendszerben látják a megoldást.

A most elkészült nyomvonalösszehasonlító tanulmány sajnos még nem publikus - a civilek ezúton is felkérik a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy bocsássa azt teljes terjedelemben rendelkezésükre, mint a társadalmi egyeztetés egyik alapdokumentumát! Addigis a korábban megjelent szakértői anyagok megtalálhatóak a fakaromain.hu weboldalon a tudástárban, ahol a laikusok is meg tudhatják például mi a különbség a mobilfal és mobilgát között. A most elkészült anyag megismerése után februárban a helyiek, a főváros és kerület képviselőinek bevonásával, szakértők közreműködésével indulhat el az egyeztetési folyamat, ami segít a 110 focipályányi hullámtéri terület jövőjének meghatározásában. Az ügy összes szereplője abban reménykedik, hogy mihamarabb elkészülhet a terv és megkezdődhet az építkezés. Egy nagy különbség van az álláspontok között: míg a lakók a biztonságosabb Nánási út - Királyok útján látnák szívesen a gátat, addig a telektulajdonosok és az önkormányzat Budapest utolsó természetes Duna partját alakítanák át árvízi védművé.

Fák A Rómain csoport

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.