Lokális sikerek, globális perspektívák
A LAFARGE idei célkitűzései négy pilléren alapulnak: egyszerűsítés, teljesítményközpontúság, pénzügyi stabilitás és a munkatársak fejlesztése. Hoffmann Tamás, március elsejével kinevezett Ügyvezető Igazgatóval a cég eddigi teljesítményeiről és jövőbeli terveiről beszélgettünk.
A Királyegyházi Cementgyár elismeréseinek sora kiegészült a nemzetközi ingatlanfejlesztési nívódíjjal, valamint a Magyar Termék Nagydíjjal és Klímabarát különdíjjal is a tavalyi évben. A megyei eredményeket tekintve megemlítendő, hogy a LAFARGE a 2016-os forgalma alapján decemberben a Baranya Megyei TOP 100-as lista előkelő kilencedik helyét szerezte meg.
ÉF: Milyen forrásokból táplálkozhat a cég terjeszkedése?
Hoffmann Tamás: A 2017-es évet áttekintve a LAFARGE Cement Magyarország Kft. jelentősen tudta növelni termékeinek értékesítési mennyiségét, ezáltal az árbevételét is. A növekvő állami és uniós források bevonása már tavaly is érződött, de az iparági előrejelzések szerint ez a tendencia tovább fog erősödni a következő években, amely lehetővé teszi a Cementgyár piaci szerepének növekedését is.
ÉF: Milyen stratégiák segítségével fejleszthető tovább a vállalat?
HT: Az üzleti tevékenységünk során törekszünk arra, hogy ne csak egy terméket, jelen esetben a cementet adjuk el, hanem ahhoz egy minőségi szolgáltatást, ügyfélélményt is tudjunk biztosítani. Éppen ezért vagyunk büszkék az elégedett vevői visszajelzésekre. A rövid távú céljaink között szerepel mind a hazai, mind a nemzetközi téren történő piaci szerepünk növelése, amelyhez elengedhetetlen a magasabb színvonalú és hatékonyabb ügyfélkezelés megvalósítása. Mindezt a folyamatok egyszerűsítésével, illetve a partnereinket segítő digitális szolgáltatások bevezetésével kívánjuk elérni.
ÉF: Külföldön hogy teljesít a cég?
HT: A Királyegyházi Cementgyár a LafargeHolcim nemzetközi hálózatának szerves részeként alapanyag-szállításokkal járult hozzá a környező cementgyárak működéséhez, amely jelentős export árbevételt jelentett a cég számára – szinte duplájára nőtt a külföldön értékesített termékek mennyisége. Mindemellett a gyár meg tudott felelni a több mint 500 szállítási pontot felölelő új logisztikai kihívásoknak is. De a megsokszorozódott feladatok a lokális munkaerőpiacra is jótékony hatással voltak: a LAFARGE több mint 15%-kal tudta növelni munkavállalóinak számát Királyegyházán.
ÉF: Milyen további értékek mentén szerveződnek a cég tevékenységei?
HT: A korszerű technológia alkalmazása mellett a fenntartható működés is fontos szempont a Cementgyár számára, amivel elősegíti környezetvédelmi ambíciójának elérését is. Erre utal a LafargeHolcim Csoport által megfogalmazott 2030-as terv, miszerint a szén-dioxid kibocsátást tonnánként 40%-kal kívánják csökkenteni. Ehhez az ambícióhoz csatlakoztak a gyár munkavállalói is tavaly ősszel, amikor több száz őshonos fát ültettek el, amelyek élettartamuk során mintegy félezer tonna szén-dioxid megkötésére képesek. A gyártás mellett a közösségépítés is fontos része a cég küldetésének: az elmúlt évben 30 önkéntes programja keretében 49 munkatárs segítségével 750 munkaórát fordított közösségi kezdeményezések megvalósítására.
ÉF: Mik az elkövetkező év törekvései?
HT: Az idei évben a piaci szerepünk növelése érdekében elengedhetetlennek tartottuk, hogy megerősítsük szervezetünk működését is, ezért helyi piaci fókusszal, helyi vezetéssel egy új struktúrát alakítottunk ki. Újonnan kinevezett ügyvezető igazgatóként fő célom, hogy a gyár fejlődési pályáját továbbvigyem. A LAFARGE idei célkitűzései négy pilléren alapulnak. A növekedést az egyszerűsítés és a teljesítmény középpontba helyezése fogja elősegíteni. E mellett a pénzügyi stabilitás és a munkatársak fejlesztése a jövőben is kulcs a sikerhez.