// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Közélet, hírek

Palóczi Antal-díj 2007

1/3

Berczik András

Hirdetés
?>
Berczik András
?>
?>
1/3

Berczik András

Palóczi Antal-díj 2007
Közélet, hírek

Palóczi Antal-díj 2007

2007.10.01. 11:42

Az idei díjazottak: Berczik András építőmérnök, Kiss Lajos építészmérnök.A Palóczi Antal díjat a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter alapította 2005-ben, az első díjakat 2006-ban adták át.

A Palóczi Antal díjat a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter alapította 2005-ben, az első díjak 2006-ban kerültek átadásra.


A Palóczi Antal díj újdonságot hozott az építésügy körében addig adományozott három díj (Ybl Miklós-díj, Pro Architectura-díj, Kós Károly-díj) mellett, mivel az egyes építészeti alkotásokat ill. épületeket tervező építészek számos elismerésén túl megteremtette a nagyobb, átfogóbb léptéket képviselő településtervezés méltó elismerését. Ezért van nagy jelentősége a Palóczi Antal-díjnak, amelyet kifejezetten a településrendezés terén, hosszú távon, kiemelkedő eredménnyel tevékenykedők kaphatnak (minimum 10 éves kimagasló színvonalú tervezési, kutatási, oktatási és főépítészi tevékenység elismerésére évente legfeljebb két díj adható).


Az idén 14 db jelölés érkezett, amelyek közül a Palóczi Antal Díj bizottság tett javaslatot a díjazottak személyére.

Az idei díjazottak:

Berczik András
1/3
Berczik András

Berczik András építőmérnök. Első „végbizonyítványát" jog- és államtudományból szerezte, de későbbi tanulmánya és szakmai gyakorlata a közlekedéstudomány területére vezette át. Talán a több területen szerzett képzettsége is hozzájárult, hogy mindenkori korszerű szakmai ismeretek alkalmazásán túl munkásságát az egyes szakágakat rendszerbe foglaló, átfogó szemlélet jellemzi. Kezetektől (1949-től) a Budapesti Városrendezési Intézetnél, majd jogutódjánál, a Budapesti Városépítő és Tervező Vállalatnál dolgozott, ahol 1964-től a közlekedés- és közműtervezési osztály vezetője, nyugdíjazásáig. Közlekedésmérnökként számos rendezési terv készítésében vett részt, melyek közül kiemelkedő Budapest, és a Budapesti Agglomeráció különböző rendezési terveihez készült közlekedési munkarészek szerepe, melyekben végigkísérhetők a mai térszerkezetet is alakító javaslatok. Kutatói, szakírói, oktatói tevékenysége, társadalmi, közösségi munkája egyaránt példamutató életművé egészítik ki tervezői munkáját. A Magyar Urbanisztikai Társaság alapító tagja volt. A Társaságnál, valamint a Közlekedéstudományi Egyesületben több tisztséget is ellátott. 1973-1990 között az MTA Településtudományi Bizottságának tagja. A Városi Közlekedés című szaklapnak alapítása óta munkatársa, 1996. óta szerkesztője.

 

2/3

Kiss Lajos építészmérnök, vezető építésztervező, településtervező, területi tervező. Tiszteletbeli egyetemi docens, a Csongrád Megyei Építész Kamara alelnöke. Pályája kezdetén Szolnok városi főmérnök, majd 15 éven keresztül a Csongrád Megyei Tervező Vállalatnál tervező, ahol a szakmai hierarchia lépcsőit végigjárja. Számos településrendezési terv készítésében vesz részt, elsősorban a dél-alföld városaira és községeire (Csongrád, Hódmezővásárhely, Szentes, Békéscsaba, Szeged stb.). 1987-től Szeged város főépítésze, 1991-ben irodavezetőként megszervezi a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Irodáját. 1992-től (megalakulásától) a Dél-alföldi Területi Főépítészi Iroda vezetője, ahonnan idén januárjában vonult nyugdíjba. Rendkívül sokoldalú; alkotói, tervezői tevékenységének színvonalát tervpályázatok során elért eredményei igazolják, területi főépítészi munkájának ellátása hozzájárult Szeged és a Dél-Alföld fejlesztéséhez. Emellett szakcikkei, elméleti és szakirodalmi munkássága és közel két évtizedes oktatói tevékenysége is kiemelkedő.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.