Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Programok

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek
Programok

Urban Landscape No.6. Fény//szerkezetek

2013.10.01. 13:47

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Építészek, alkotók:
Robitz Anikó, Vargha Márk Péter

Esemény kezdete:
2013.10.04. 16:00
Esemény vége:
2013.10.29. 17:00

Robitz Anikó és Vargha Márk Péter kiállítása.

kurátor: Telek-Nay Ágnes
megnyitja: Katona Vilmos építész

Épület alapú fotográfia – ez lehet az óvatos, bár tágnak tűnő, mégis pontos megnevezése Robitz Anikó és Vargha Márk Péter összegyűjtött képeinek. Itt ugyanis nem a hagyományos értelemben vett épületfotográfiával találkozunk:az architektúra mint eszköz, kiindulási pont, ha úgy tetszik múzsa indítja el a folyamatot. Kettejük alkotói folyamata az épített struktúrát nem reprodukálja, hanem felhasználja a képalkotásához, ezáltal új szempontokat illetve dimenziókat nyitva meg.

A fotószuprematizmus egyik fiatal magyar képviselője Robitz Anikó. Fotográfiája a tárgyi vonatkozást el nem vető geometrikus absztrakció változatos formanyelvén tolmácsolja az építészet létrehozói és befogadói felé, hogy mennyi nézőpontot rejt egy-egy számtalanszor látott és ismert épület is, ha a megfelelő időben és hangulatban talál meg minket. Érzékletesen és pontosan mutat rá a struktúrát felülíró struktúrákra.

Számos fotóelméleti-történeti szakirodalom hívta már fel a figyelmet arra, hogy egy fotográfia nem úgy adja vissza a valóságot, ahogy azt a saját szemünkkel látjuk. Vargha Márk Péter építészeti fotói is jól alátámasztják ezt; munkája során ugyanis több fényforrásos megvilágítást használ, melynek következtében művi, a kiinduló szerkezettől eltérő struktúra rajzolódhat ki a szemünk előtt. A mesterséges, irányított, külön expozícióra kerülő sok fényforrásos eljárás szétbontja és tetszőlegesen építi újra a meglévő architektúrát.

Ahogyan a két fiatal fotográfust inspirálják az épületek, úgy lendítik képeikkel a befogadókat is tovább egy nyitottabb, szemlélődőbb vagy épp progresszívabb látásmód felé.

Kamarai tagok 0,5 kreditpontot igényelhetnek (500 Ft/ fél FUGA kártya).

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.