építészet : környezet : innováció

Végre középiskolában is tanulható lesz 3D modellezés

Az országban elsőként középiskolai 3D-s szakemberképzést indít szeptembertől a Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium. A jövő építésztervezőit, applikációfejlesztőit, ipari-3D tervezőit, reklámgrafikusait és animációs szakembereit szeretnék kinevelni.

Az iskola több multinacionális céget vont be a a képzés tantervének kialakításához, a Digitális Jólét Program keretében pedig a digitális kompetencia képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort alakítanak ki, hogy a jövő 3D-programozóinak és -tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék. Fontos felismerés és előremutató szemléletmód eredménye, hogy az iskolában hiányszakmák számára igyekeznek szakembereket képezni. Szándékuk, hogy a jövő építésztervezői, applikációfejlesztői, ipari-3D tervezői, reklámgrafikusai és animációs szakemberei ne az egyetemi képzések során sajátítsák el a szakmai alapokat annak érdekében, hogy a felsőoktatás már a legfrissebb ismeretek megszerzéséről, szakmai tudásuk elmélyítéséről szóljon.

 

Diákszempont Gimnázium

 

Dechertné Gelencsér Anna, az iskola igazgatója tájékoztatójukban kiemelte: a sikeres, munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozások bevonására van szükség, ezért az iskola vezetése egy díjnyertes online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe. A digitális-művészeti képzés színvonalát pedig a 3D-animáció, illetve az AR/VR-technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonása garantálja. A 3D tervezés és programozás az informatika egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe, iskolarendszerben azonban még nem oktatják.

Az iskolát az alábbi oldalon ismerheti meg alaposabban.

 

 

vélemény írásához jelentkezzen be »