Közélet, hírek

2023-ra létrejöhet a nemzetközi vasúti közlekedésirányítási rendszer

1/3

forrás: hetek.hu

forrás: innorail.hu

forrás: innorail.hu

?>
forrás: hetek.hu
?>
forrás: innorail.hu
?>
forrás: innorail.hu
1/3

forrás: hetek.hu

forrás: innorail.hu

forrás: innorail.hu

2023-ra létrejöhet a nemzetközi vasúti közlekedésirányítási rendszer
Közélet, hírek

2023-ra létrejöhet a nemzetközi vasúti közlekedésirányítási rendszer

2017.01.06. 10:12

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Európa

Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a 25 uniós tagállam eltérő vasúti közlekedésirányításának egységesítése közvetlenül járul majd hozzá az európai vasutak versenyképességéhez és biztonságához. Az egységes jeladó- és sebességellenőrző rendszer jóvoltából megvalósuló transzeurópai vasúti térségben a szerelvények könnyebben és gyorsabban haladhatnak át az országhatárokon - emelték ki. A bizottság szerint a különböző vasútforgalmi rendszerek nagy akadályt jelentenek a gyorsan bővülő vasúti áruszállítási piac fejlődése előtt. Az ERTMS számos előnye ugyanakkor kihasználatlan marad, ha csak egyes országokban működik, elszigetelten - mutatnak rá.


forrás: innorail.hu
2/3
forrás: innorail.hu


 

Az Európai Unió az egységes és átjárható vasutak megteremtése, a személyszállítás és teherszállítás hatékonyabbá tétele érdekében döntött arról, hogy az európai nemzetközi vasúti folyosókon bevezeti az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert. Az ERTMS-t az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) és a GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway) egységes európai szabványokon alapuló, vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra együttesen alkotja.

A vasúti kommunikációs hálózat a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt, a szabványos hangalapú összeköttetéseket teszi lehetővé. A rendszer kiépítésének gyakorlati haszna, hogy bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a tagországok vasúti folyosóin, hogy határátlépéskor nem kell megállnia, átállnia az egyes országok különböző rendszereire, és nem lesz szükséges mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, amivel csökkenthető a menetidő.


forrás: hetek.hu
1/3
forrás: hetek.hu


 

A ERTMS létrehozása érdekében, a program indulása óta eltelt két évben az Európai Unió 700 millió eurót fektetett a rendszer tervezésébe és tagállami kiépítésébe - közölte az Európai Bizottság.

MTI

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.