
5+1 dolog, amit ha ellenőriz a plotteren, a szervizhívás megspórolható!
Nem jön ki a rajz, lehet, hogy rossz a gép!
Nem jön ki a rajz, lehet, hogy rossz a gép!
Ha egyenesen a szervizhez érkezik ez a hívás, akkor a felhasználók elmondása alapján rögzítik a hibajelenséget, és a szerviztechnikus kivonul.
Sajnos azonban gyakran előfordul, hogy olyan hibáról van szó, amely nem hardver vagy szoftver okozta fennakadás, hanem valamilyen speciális munkával, egyedi rajzmérettel, fájlformátummal, tervezői rajzmegoldással, vagy egyszerű driverbeállítással kapcsolatos probléma.
Ezért, ha az alábbi csekklistát gyorsan átfutja ilyen esetekben, és a megoldás a „kiszállás" előtt kiderül, a szervizes költsége megtakarítható.
1.Ellenőrizzen egy ugyanolyan fájlt, mint a problémás, hogy azzal a plotter elbánik-e! Próbálja ki mind .dwg mind .plot fájl formátumban, nem az eredeti, vagy a konvertált anyag készült-e el hibásan.
2.Ugyanazt a fájlt – ha van rá lehetőség - küldje rá egy másik plotterre, nyomtatóra. Ebből a legkönnyebb azonnal a gép meghibásodására következtetni.
3.Nézze meg a nyomtatódrivert, mikor lett frissítve, amellyel a problémás fájlt elküldte!
Az egyes plotterekhez tartozó WPD-k (Windows Printer Driver) időről időre megújulnak, amiért ún. upgrade-et hajtanak végre a berendezésen. Ez nem azért történik, mert a gyártók új funkciókat instalálnak az új WPD-vel, hanem az ún. bug-ok korrekcióit programozzák fel. Ezekre azért van szükség, mert ahogy a tervezői szoftverek fejlődnek egyre nagyobb, bonyolultabb, összetettebb fájlok keletkeznek, amelyek folyamatosan kinövik az aktuális meghajtót, ezért szerencsés esetben egy egyszerű frissítés letöltésével a probléma könnyen orvosolható.
4.Vegye fel a kapcsolatot a gyártó képviselőjével! Az Océ-nál és valószínűleg más plotterek forgalmazójánál is dolgozik olyan munkatárs, aki akár már telefonon keresztül is tud segítséget nyújtani mind hardver, mind a tervezői szoftverek beállításai ügyében.
Vannak tipikus jelenségek, amelyekre rutinszerű, bejáratott megoldások léteznek, ezek könnyen tesztelhetők, és vannak a bonyolultabbak. Utóbbi esetben egy bemutatótermi gépen ellenőrizhető a fájl, és a hiba kiderítése csupán néhány e-mail váltás kérdése.
Létezik két fájlformátummal kapcsolatos probléma is, amely gyakran okoz fejfájást a felhasználóknak:
5.Raszterképet (pl. .tif, .jpg) nem sok meghajtó képes automatikusan elforgatni.
Ha látjuk, – akár egy Windows kép- és faxmegjelenítővel – hogy a nyomtatandó kép az alakja miatt egyértelműen 90 fokos elforgatással kell, hogy a papírra kerüljön, akkor azt a nyomtató meghajtója segítségével megfelelő irányba kell forgatni, annak érdekében, hogy megfelelően lehessen kinyomtatni.
+1. .pdf fájl nyomtatása Postscript opció nélkül, Windows alól, Acrobat Readerből Windows meghajtóval korlátozásokkal lehetséges. Ezért az innen küldött nyomatok képe ne mindig jelenik meg korrektül. Az eredmény függ a fájl méretétől, dpi-től, lapmérettől, színtartalomtól stb., ezért az ilyen fájlok korrekt nyomtatása csak PostScript opcióval lehetséges.
További megoldásokat és ötleteket az Océ Plottermániában olvashat.
(x)