A fehér győzelme
A Lineandround nevű, fiatal tervezőcsapat alkothatta meg hazánk egyik legsikeresebb női kosárlabdacsapatának öltözőterét. Megoldásaik a tiszta, átgondolt szerkesztésmód és a figyelmes előkészítő munka sikerének bizonyítékai.
Sopron Basket az egyik legsikeresebb, női kosárlabdacsapat Magyarországon, amely az Európa Ligában is jól szerepel, menedzsmentje pedig úgy döntött, érdemes befektetni egy olyan fejlesztésbe, amely méltó a klub hírnevéhez, kielégíti a játékosok szükségleteit, sőt motiválja őket. Bella Gábor és Hevesi Annabella precíz, minden részletében átgondolt belső tere e kérésnek eleget téve messze túlmutat az öltözők szokásos megoldásain, gondolatviláguk középpontjába a játékosokat és a csapatot helyezték.
A Novomatic Arénában (a Sopron Basket otthonában) az új öltözőnek nagyjából 150 négyzetmétert szakítottak ki egy földszinti, 400 négyzetméteres ablaktalan tárolóhelyiségből. A tervezők feladata volt, hogy e lehatárolt területen az öltözőn felül további két funkciót helyezzenek el: egy sajtószobát és konferenciatermet, valamint egy kezdőknek szánt edzőhelyiséget.
A sportolók ideális „munkakörnyezetének" vizsgálata során arra jutottak, hogy gondosan megtervezett és szervezett tereket létrehozása a legfontosabb. A beépített bútorok és a szerkezeti elemek összhangot teremtenek, azt ez értést keltik az itt tartózkodóban, hogy minden a helyén van, minden szándékos.
A hatalmas, egybefüggő, fehér felszínek minimalizmusa tisztaságot sugároz, de a fehér szín további nagy előnye, hogy elmossa a természetes fény hiányából és viszonylag alacsony belmagasságból eredő kellemetlen térérzetet is.
Miden apró részletnél igyekeztek kihasználni a technológiai újdonságok adta lehetőségeket, ami többek között a zuhanyozó bevonattal ellátott beton burkolatán, vagy az egyedi bútorok műszaki megoldásain érhető tetten. A konferenciaterem falaiba süllyesztett perem nélküli lámpák, a szakrényekbe integrált mágneses táblák praktikusságra törekvő, következetes belsőépítészeti tervezés eredményei.
Az összetett geometriai rendszerre épülő öltözőszékek centralizált elrendezése a csapatazonosság erősítését és a csapaszellem fejlesztését szolgálja, ugyanakkor minden játékos ülését elhatárolták a többitől, amivel olyan privát szféra megteremtése volt a céljuk, amit szabadon díszíthetnek mágnesekkel, fotókkal; személyessé tehetik azt. Az öltözőszékeket egy görbére szerkesztették, hogy éreztessék: minden játékos a csapat lényeges és egyenrangú tagja.
A kifinomult, szinte nőies elemeket szándékosan vegyítették kemény szerkezeti jellemzőkkel, ennek eredményeként pedig egy határokat feszegető, kísérletező és nagyvonalú belső tér született – bár az egész öltözőtér lényege mégis a szigorú funkcionalitás.