/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Emberek/Interjú

A munkacsoport.net újra Akarattyán

1/5

Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás

?>
Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás
?>
Fortvingler Éva
?>
Bulcsu Tamás
?>
?>
1/5

Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás

A munkacsoport.net újra Akarattyán
Emberek/Interjú

A munkacsoport.net újra Akarattyán

2011.09.23. 08:12

Cikkinfó

Szerzők:
6b

Építészek, alkotók:
Bulcsu Tamás, Fortvingler Éva

Vélemények:
2

Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás építészek és egy párt alkotnak, ami jelenleg a munkacsoport.net-et is lefedi. Munkamódszerről, a vízióról, külföldi karrierről és a frissen elkészült balatonakarattyai nyaralójukról beszélgetett velük a 6b.hu.

Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás építészek és egy párt alkotnak, ami jelenleg a munkacsoport.net-et is lefedi. Munkamódszerről, a vízióról, külföldi karrierről és a frissen elkészült balatonakarattyai nyaralójukról beszélgetett velük a 6b.hu.

 

Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás
1/5
Fortvingler Éva és Bulcsu Tamás

Fortvingler Éva
2/5
Fortvingler Éva

Bulcsu Tamás
3/5
Bulcsu Tamás

 

 

Nehéz a Balatonra tervezni?

Az északi parton próbálják most újra felfedezni vagy újra szabályozni azt az építészetet, amit általában kedvelnek az emberek. Amennyire csak lehet, száműzik az újfajta építőanyagokat, az újabb formákat. Ha az ember kísérletezni szeretne, akkor olyan területeken kell építeni, amik nem értékvédelmi területek és mindenen kívül esnek. Ezért tulajdonképpen egy kicsit nehéz, mert vagy Natura területen vagyunk vagy az adott település magjában. Úgyhogy nehéz. Ami pedig zavaró, hogy egy kalap alá veszi a szabályozás azt a 75 kilométer hosszt, ami a Balaton-felvidéket jelenti. Nagyon mások a települések, de a szabályozási tervek mégis annyira egységesek, sematikusan ugyanazok, mintha az egyiket áttették volna egyik településről a másikra, és nem lenne végiggondolva minden finomsága, nincsenek részletekbe menő finomságok. Inkább tiltások vannak, mint értelmes, okos kompromisszumok.

Fura módon ahhoz, hogy jó építészet legyen, jó tájak, jó helyszínek is kellenek. Ilyen a Balaton. Feszengővé tesz, ha ott kell dolgozni? Vagy ugyanúgy álltok hozzá, mint egy kevésbé erős tájon? Az építész hozzáállása különbözik egy ilyen környezetben?

Nekem ez Szigliget kapcsán merült fel, hogy ez egy másfajta helyzet. Ennél a kettőnél nem éreztük. Lehet, hogy a lendület sokkal erősebb volt. Bár Szigligeten is eléggé belekezdtünk. De ott sok helyen redukálódott a ház.

F.É.: Próbáljuk folyton megfogni – legalábbis ennél a három projektnél – hogy kinek mit jelent a Balaton. Ennél a háznál is próbálkoztunk azzal, hogy az utca felé is nyissunk, ahogy elmennek gumimatraccal az emberek az utcán, az látszódjon a házból, hogy az ott lakók érezzék, hogy a Balatonon vannak és nem az Alföldön.

Ketten dolgoztok?

Most ketten. Ha a Munkacsoport.net-ről beszélnek, akkor kettőnket szokták felhozni, de mi az elmúlt években elég sok emberrel dolgoztunk együtt. Sokat pályáztunk és nem csak elsősorban építészekkel, hanem különböző művészekkel is. A további tervek is arról szólnak, hogy ne csak ketten legyünk. De ezeket a nyaralókat, amiket többet publikálunk, ketten csináljuk, mert meg tudjuk csinálni ketten is, de folyamatosan keressük a kapcsolódási pontokat más irodákhoz. Nagyon inspiráló mással dolgozni és nem csak mindig ketten.

Az interjú itt folytatódik...

 

4/5

 

 

Az épületről készült videó itt található.

Vélemények (2)
Bulcsu Tamás
2011.09.28.
12:52

Tervezünk hagyományos megjelenést is, addig csak a weboldalunkon lévő anyagot javasoljuk tanulmányozásra. BT http://munkacsoport.net/images/09balatonakarattya/album/index.html

KONIG TAMAS
2011.09.28.
09:34

Feltennétek egy-két alaprajzot-metszetet is a házról? Mostanában ezek gyakran elmaradnak, pedig nagyon megkönnyítik a megértést.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk