A Nanavízió tervei alapján fejleszthetik a szigetszentmiklósi József Attila-telep HÉV megállójának környezetét
A beruházás keretében új előteretet alakítanak ki, valamint épül egy P+R parkolóház is. A tervpályázaton második helyezést ért el a Stúdió 100 munkája, kiemelt megvételben részesült a CÉH Zrt., megvételben pedig a RJZS Architects és a Kettőpera Stúdió terve. Az első díjat a Nanavíziónak ítélték oda.
Eredményt hirdettek a szigetszentmiklósi József Attila-telep hévmegálló környezetének tervezésére kiírt építészeti tervpályázaton - adta hírül közösségi oldalán Vitézy Dávid közlekedési államtitkár.
"A József Attila-telep ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja, a ráckevei vonal (H6) egyik legforgalmasabb megállója. A hévek fejlesztésének köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500-8000 főre növekedhet itt az utasszám", olvasható a posztban.
A tervezési program egy kapuként szolgáló, minőségi, zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló P+R parkolóház megépítését vázolja. A Gyári út felől is jól megközelíthető, új parkolóházban három szint áll majd az átszállók rendelkezésére, legalább 180 gépjármű befogadására alkalmas épületet kellett megtervezni. Négy parkolóhely lesz a mozgáskorlátozottaknak, szintén négy hely elektromos gépjárművek töltésére. Az épület száz kerékpár befogadására is alkalmas lesz. Három kiskereskedelmi üzlet létesül, és akadálymentes mosdó is épül.
A nyílt építészeti tervpályázatra 12 pályamű érkezett be, ezeket egy kilencfős, Pest megye és a település részvételével működő bírálóbizottság és egy húszfős szakértői testület két héten át értékelte ki, majd hozta meg a végső döntést. Ennek eredményeként a Nanavízió munkáját választották legjobbnak. Az építészeti terveket Pajer Nóra, Soltész Noémi, Csendes Bernadett, Csobolya Nóra, Faddi Dalma, Farkas Fanni, Gencsi Katalin, Guld Beatrix, Horváth Rebeka, Talabér-Erőss Barbara és Veres Dóra készítette, a látványterveket Várhidi Bence, a tájépítészetért a Korzó Tervezési Stúdió részéről Grabner Balázs és Terhes Dénes, míg a közúttervért Kovács Virág Zita felelt.
Második helyezést ért el a Stúdió 100 terve lett. Kiemelt megvételben részesült a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. terve, valamint megvételt nyert a Kettőpera Stúdió és az RJZS Architects pályázata.
Galériánkban megtekinthetők a díjazottak látványtervei:
Ahogy Vitézy írta bejegyzésében, Ráckeve és a Közvágóhíd megálló között jelenleg 70-72 perc a hév menetideje, ami a H6-os felújítása után 48-50 percre csökken. "A H6-os vonal fejlesztésének tervei elkészültek, építési engedélyezésüknél tartunk. A József Attila-telep állomásra is igaz ez, csak a környezet rendezése és a parkolóház tervezése, mint kiegészítő tervezési feladat jutott most a részletes tervezési szakaszba. A hévfejlesztés megvalósítása európai uniós forrásokból tervezett."