/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Épülettervek/Középület

Agóra PÓLUS, interaktív kiállítási központ

1/26

Győr Agóra - L'art

?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
Győr Agóra - L
?>
1/26

Győr Agóra - L'art

Agóra PÓLUS, interaktív kiállítási központ
Épülettervek/Középület

Agóra PÓLUS, interaktív kiállítási központ

2009.03.25. 10:46

Megvételben részesült 48. sorszámú pályamű: L’art Bt., Ligetvári és Társa Építész Iroda vezető tervező: Ligetvári István; társszerzők: Kovács Zoltán, Kántor Csaba, Balog Ádám

Megvételben részesült
48. sorszámú pályamű:
L’art Bt., Ligetvári és Társa Építész Iroda
vezető tervező: Ligetvári István
társszerzők: Kovács Zoltán, Kántor Csaba, Balog Ádám
gépész tervezők: Koós József, Kertész Csaba
statikus tervezők: Szabóné Fischer Zsuzsanna, Wágner Csaba
elektromos tervező: Vrabély Imre

 

 

Győr Agóra - L'art
3/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
4/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
5/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
6/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
7/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
8/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
9/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
10/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
11/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
12/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
13/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
14/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
15/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
16/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
17/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
18/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
19/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
20/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
21/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
22/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
23/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
24/26
Győr Agóra - L'art

Győr Agóra - L'art
25/26
Győr Agóra - L'art

 


Részletes bírálat

A pályázó a teljes értékű, önmaga rendszerén belül problémamentesen működő funkcionálisan jól kialakított épület létrehozására koncentrált. Erre utal az eltérő funkcionális egységek több irányból történő elválasztott gazdasági megközelítése, a belső alaprajzi rendszer legapróbb részletekig való átgondolt kialakítása. Sajnos a belső terek építészeti színvonala messze nem éri el a kiállítás szervezési koncepció átgondoltságát.

A pályaműben az interaktív kiállítási tér szinte az egyéb kiszolgáló funkcióktól leváló külön épülettömbben lett elhelyezve.

A személygépjárművek parkolása az interaktív kiállítási tér alatt van biztosítva, onnan kifejezetten a földszinti fogadótérig vezető felvonóval lehet az előcsarnokot megközelíteni.

Az előcsarnokot magába foglaló épületrész emeleti szintjén lett elhelyezve az utazó kiállítási tér, és a konferenciatér.

A pályázó az épület tetejére is felvezeti a látogatót egy a terepszintről induló hosszú rámpás közlekedővel. Mintegy az épület tetejét egyfajta szabadtéri kiállítási térként értelmezve.

A pályázó a műleírásában foglaltak szerint épület tömegformálásával a dinamikát akarta hangsúlyozni.

A Bíráló Bizottság a következetesen végiggondolt funkcionális megoldásokat értékelte,
ugyanakkor - bár elvi szinten pozitívan fogadta az épület tetejének közösségi térré történő átértékelését - a választott, kissé bonyolult, hosszadalmas megközelítést a használati érték csökkenéseként értelmezte.

A Bíráló Bizottság az épület összetett, helyenként zaklatott tömegformálásával nem tudott azonosulni, de a következetesen, részletekig végiggondolt funkcionális kialakítás miatt a pályaművet megvételben részesítette.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk