
Azbeszt a 3-as metrónál
Azbesztet találtak a 3-as metró déli szakaszának korszerűsítése során. A mentesítést azonnal megkezdték, először a Pöttyös utcai állomásnál. A BKK tájékoztatása szerint a lakosság mindebből csak a zajt érzékeli.
Mintha csak megéreztük volna, hogy az azbeszt téma sajnos megint napirendre kerül, amikor a héten Még mindig az azbeszt címen értekeztünk a jelenség hatásairól. Most A 3-as metró déli szakaszának korszerűsítése során találtak azbesztet, az idén április óta tartó bontási munkákon eddig nem ismert azbeszttartalmú szigeteléseket azonosítottak be június elején - közölte a BKK. A munkát végző vállalkozás az érintett munkaterületeket azonnali hatállyal lezárta, a kiporzás megakadályozására független, akkreditált laboratóriumi vizsgálatot rendelt el.
Az azbesztmentesítés az állomások teljes feszültségmentesítése mellett végezhető, így a zóna 24 órás üzemeltetését és a negatív nyomás folyamatos fenntartását külső energiaforrás, felszínen telepített aggregátor biztosítja, ami az éjszakai órákban zajterheléssel járhat. A kivitelező a környezeti adottságokhoz alkalmazkodva hangszigetelő anyagok alkalmazásával és a telepítési helyszín körültekintő megválasztásával próbálja a zajterhelést minimalizálni.
A BKK tájékoztatása szerint az azbesztmentesítés során a lakosság kizárólag az áramfejlesztő hanghatását érzékeli.
Az első helyszínen, a Pöttyös utca metróállomáson csütörtök reggel kezdték meg a mentesítést.
Az M3 metróvonal építésekor 1970 és 1990 között a középületek, ipari létesítmények esetén előszeretettel alkalmaztak azbeszt származékokat. A kitűnő hőszigetelő tulajdonságokkal rendelkező azbeszt világszerte közkedvelt építőanyagnak számított, egészségkárosító hatása később vált ismertté, Magyarországon 2005 óta tilos a használata. Az Európai Uniós szabályoknak megfelelően épületek bontásakor kötelező azbesztazonosítást és szórtazbeszt-mentesítést végezni.
ÉF