/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

BauZ! 2021 Fenntartható Építészeti Kongresszus – Részvételi felhívás

1/1

Fotó: Ricardo Gomez Angel, Unsplash

?>
Fotó: Ricardo Gomez Angel, Unsplash
1/1

Fotó: Ricardo Gomez Angel, Unsplash

BauZ! 2021 Fenntartható Építészeti Kongresszus – Részvételi felhívás
Pályázatok/Nemzetközi

BauZ! 2021 Fenntartható Építészeti Kongresszus – Részvételi felhívás

2020.07.01. 10:00

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Bécs, Ausztria

Beadási határidő:
2020.10.01. 23:00

Megvalósult épületekkel és kutatási projektekkel jelentkező előadókat várnak a BauZ! 2021, azaz a 18. Bécsi Fenntartható Építészeti Kongresszus szervezői. Az eseményt 2021. március 23-25. között rendezik, előadónak 2020. október 1-ig lehet jelentkezni.

A koronavírus-járvány többéves, felfelé ívelő folyamatot fékezett le az építőiparban, azzal párhuzamosan, hogy a digitalizációz és a klímaváltozás elleni védekezést az Európai Unió immár a legfelső szinten kezdte el tárgyalni. A BauZ! 2021 szervezőinek célja, hogy a szakma legfrissebb változásaira reflektáljanak. 

A kongresszust az IBO – Österreichisches Institut für Baubiologie und -ökologie szervezi a Bécsi Műszaki Egyetem, a BOKU (Universität für Bodenkultur Wien), a krems-i Duna Egyetem, a Technikum UAS, illetve kormányzati szervek és nemzetközi platformok együttműködésével. 

Az előadók jelentkezését alapvetően három témára fókuszálva várják: 
-    élhető városrészek
-    energiatermelő város
-    low-tech elvek és gyakorlatok az építőiparban és a felújításokban

A kongresszusra a BauZ! honlapján keresztül, 2020. október 1-ig lehet jelentkezni. 
 

Nyitókép: Ricardo Gomez Angel, Unsplash.com

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk