/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Technológia

Betontechnológiai attrakció Mohácson

1/4

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

?>
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
?>
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
?>
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
?>
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
1/4

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC

Betontechnológiai attrakció Mohácson
Technológia

Betontechnológiai attrakció Mohácson

2017.04.26. 08:42

A tavalyi év egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházása a Mohács mellett az Óbuda Építész Stúdió tervei szerint mintegy 20 milliárd forintból megépülő vágóhíd volt. Az eredmény a legkorszerűbb technológiával működő sertés vágó-, csontozó és daraboló üzem, amely betontechnológiai szempontból sem elhanyagolható különlegességgel büszkélkedhet.

A vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a Duna-Dráva Cement Kft. Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, pilléreket, ipari padlókat is készített. Az építés során mindösszesen 30 000 m3 betont használtak fel a kivitelezők - 8 600 tonna cementre, és 60 000 tonna adalékanyagra volt szükség az alapanyag előállításához. CKT-4-es típusú betonból megközelítőleg 6 000 m3-re volt szükség, amely egy zúzottkő alapanyagú, minimális cementadagolással készülő anyag, földnedves konzisztenciájú beton, amelyet útalapként építettek be a munkálatok során. A komplexum területén az utak fokozott terhelésnek vannak kitéve, ezért a felületre aszfaltburkolat helyett CP4/2,7-22-F2 útbeton került, amelyből 7 500 köbméternyit szállított a DDC mohácsi üzeme. Ez a bazaltbeton légbuborékképző adalékszerrel növeli a fagyállóságot és az ellenálló képességet.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
2/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



A telep ipari padlói C25/30-16/F3 típusú betonból készültek, acélszál erősítéssel, amely a hajszálrepedések kialakulásának megakadályozásában játszik fontos szerepet. Az ipari padlók felcsiszolásával a felület kopásállóságának növelését és egy nagy kopásállósággal rendelkező kéreg képződését segítették elő a beton felső részén, amely így az erőteljesebb igénybevételnek is jobban ellenáll, mindamellett esztétikus hatás érhető el vele. Betontechnológiai szempontból a projekt különlegessége, hogy a speciális betonfelületek kialakítása során olyan betontermékek gyártására is szükség volt, amelyek rendszeresen savval, vérrel, zsírral vagy éppen sóval érintkezve ezek eróziós hatásainak maximális mértékben ellenállnak.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
3/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



A komplexum építtetője az "MCS" Vágóhíd Zrt., a tervezői munkák az Óbuda Építész Stúdió Kft.-nek, valamint az ATP Innsbruck Planungs GmbH Magyarországi Fióktelepének köszönhetők. A 2015 nyarán kezdődött és 2016. november 30-án átadott projekten olyan kivitelező cégek dolgoztak, mint a Veolia Zrt., a Market Zrt., a Hírös-Róna Zrt., a Hungarian Project Kft., az ok bau Kft. vagy a Moratus Kft. A komplexum Mohács külterületén, a 0145/021 helyrajzi szám alatt tekinthető meg.


vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC
1/4
vágóhíd Mohácson - építészet: Óbuda Építész Stúdió - forrás: DDC



Magyar és Hazai Termék védjegyes cement felhasználásával készült minőségi transzportbeton termékeinkért keresse az Önhöz legközelebb eső betonüzemünket!

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.