Bontják a Közlekedési Múzeumot
Megkezdték a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum bontását, a területet pedig a balesetveszély miatt elkerítették. Az épületet a tervek szerint a föld alatt bővítik, a parkoló helyén pedig zöldfelületet hoznak létre.
Megkezdődik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum régi, rossz állapotú épületének bontása - közölte a Városliget Zrt. hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a munkaterületet biztonsági okokból hétfőtől elkerítik, tekintettel arra, hogy a helyszín az épület megbontása közben élet- és balesetveszélyes. A zrt. kiemelte, hogy a bontás során egyetlen fát sem szükséges kivágni, a később kezdődő építkezés miatt érintett fákat pedig a Városligeten belül átültetik.
A társaság közleményében emlékeztetett: a Liget Budapest Projekt keretében a múzeum kívül-belül megújul. Egyfelől az eddiginél kétszer nagyobb kiállítótér jön létre, ami által egy 21. századi követelményeknek megfelelő, interaktív, digitális technológiákkal a közlekedés múltját és jövőjét bemutató új Közlekedési Múzeum jöhet létre. Több műtárgy még szállításra vár a raktárba, ezek biztonságos és szakszerű kiemeléséhez esetenként az épület szerkezetét, födémrendszerét is meg kell bontani.
Az épületet az alapításkori (1899) állapota alapján állítják helyre, ugyanakkor az épületen belül kortárs, 21. századi belsőépítészeti megoldásokkal új kiállítás, kilátó és közösségi tér jön létre.
A Közlekedési Múzeum új épülete az eddiginél kisebb helyet foglal el a Városligetben, a bővítés a föld alatt történik, az eddigi 20 méter széles aszfaltozott parkoló helyén pedig zöldfelületet hoznak létre - olvasható a közleményben.
forrás: MTI
19:05
A Ligetvédők álláspontja: addig semmit se bontsanak és pláne ne építsenek, amíg átfogó megállapodás nem született a Városligetet beépíteni akaró hatalom és Budapest ezt ellenző lakossága*, illetve a lakossággal egyetértő, a beépítést ellenző számtalan szakértő között. Miután Baánék számára a megállapodás láthatóan nem opció, rászorulnak a verőemberek és a készenléti rendőrök segítségére: http://index.hu/belfold/2016/06/27/varosliget_zrt_az_agressziv_tiltakozok_miatt_kellettek_a_biztonsagiak/
* ld. az Ipsos idei, reprezentatív felmérését: https://www.levego.hu/hirek/2016/02/a-budapestiek-elutasitjak-a-varosliget-beepiteset
és: https://www.levego.hu/sites/default/files/liget_ipsos_levego_2016_januar.pdf
20:58
@Pákozdi Imre: Kedves Imre! Keressen most már valami árnyékot, mert egyre szánalmasabb a kapálódzása. Mint valami munkáspárti összeröffenés, mindenki magukkal ért egyet, csak éppen 12-nél többen még soha nem jöttek össze!
Megnéztem az esti kis műsornak a videóját, hát a T. Ligetvédők sem voltak valami bizalomgerjesztő tagok az üres populista szólamaikkal és az ökörségeikkel, amikkel a rendőröket oktatták.
Üres számokat hasonlítanak össze másik üres számmal, aztán oldalakon keresztül csámcsognak rajta. Izgalmas és fontos lenne a Liget beépítéséről beszélni, de jó lenne magasabb nívón, mint hogy 4,1 vagy 4,2% a zöldfelület és hogy igazságos-e hogy beleszámít a vízfelület...
06:16
@csoszka: Ha elolvassa a Liget témájában csak itt, az Építészfórumon megjelent számos írást (nem csak hozzászólást, hanem cikket), láthatja, hogy a Liget Budapest projekt ellen érvelők nem csupán ezzel a "60% kontra 65%" témával érvelnek. A fenti százalékpárt a szinte mindíg csak ezt mantrázó Baán László hozta be a párbeszédnek sajnos nem nevezhető vagdalkozásba. "Mi" csupán azt mutattuk ki (elsősorban Mljet), hogy ez a százalékpár messze nem igaz, pláne, ha a teljes Városligetre alkalmazzák, ahogy az igen gyakran történik.
De komolyan: kérem, lapozzon vissza három év Liget Budapest-bírálatunk írásaiba, pl. a "hatástanulmányokat" ízekre szedő öt cikkemre. Ezekben, meglehet, egyszer sem láthatja leírva a 65%-ot, annál inkább azokat a szempontokat, amelyekre Baánék meg sem kíséreltek válaszolni. A monomániás makacsság NEM a kéményre felmászó ligetvédők, hanem a Budai Várba felfelé igyekvő kormányfő sajátja. Akitől ez az egész ligetrontó őrültség származtatható.
Üdv. P. Imre