/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr

1/4

Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)

?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
1/4

Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr
Közélet, hírek

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr

2019.09.13. 09:00

Cikkinfó

Szerzők:
Tálos Lőrinc

Földrajzi hely:
Győr

Építészek, alkotók:
Csurilla Imre, Kádár Péter, Hasprai Alexandra

Átadták az M19-es autóutat átívelő gyalogos-kerékpáros hidat, amelyet az út által eddig kettészelt utca neve után Kálmán Imre gyalogos felüljárónak neveztek el. A pályalemezes ívhíd különlegessége, hogy egyetlen, a pályalemezt keresztező főtartó ív tartja a szerkezetet. 


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
3/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)



Győr Győrszentivánnak nevezett városrészét átszelő 19-es főutat azért építették, mert az M1-es autópálya az eredeti tervek szerint északról kerülte volna el Győrt. Az utópálya nyomvonala végül módusult a félautópálya-jellegű 19-es viszont ott maradt, a lakosok pedig vagy nagy kerülővel a forgalmas és szűk volta miatt erre a célra nem ideális Felüljáró úti hídon, vagy pedig – ahogy azt több tragikus baleset is példázza – a Kálmán Imre utca vonalában az autóúton átvágva közlekedtek az egymástól elvágott városrészek között. A Felüljáró úti hídtól 250 méterre felépült új gyalogos és kerékpáros híd felépítése tehát régóta esedékes volt. A 320 millió forintos beruházást Győr városa önerőből állta.


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
2/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
1/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)




A híd felszerkezete nyolctámaszú összetett szerkezet. A fő tartószerkezete egynyílású, kéttámaszú, alsópályás, ortotróp pályalemezes ívhíd. Különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Az ívhíd támaszköze 47, magassága 12 méter, az acélhíd súlya 71 tonna. A 2019. márciusa és augusztusa között épült híd szerkezet tervezője a UNIQUE-PLAN csoport. A vezető tervezőmérnök Csurilla Imre, az irányító tervezőmérnök Kádár Péter, a projektvezető mérnök pedig Hasprai Alexandra

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Helyek/Városépítészet

WEKERLETELEP // Egy hely + Építészfórum

2020.10.28. 14:46
00:06:33

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk