Közélet, hírek

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr

1/4

Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)

?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
?>
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
1/4

Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr
Közélet, hírek

Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr

2019.09.13. 09:00

Cikkinfó

Szerzők:
Tálos Lőrinc

Földrajzi hely:
Győr

Építészek, alkotók:
Csurilla Imre, Kádár Péter, Hasprai Alexandra

Átadták az M19-es autóutat átívelő gyalogos-kerékpáros hidat, amelyet az út által eddig kettészelt utca neve után Kálmán Imre gyalogos felüljárónak neveztek el. A pályalemezes ívhíd különlegessége, hogy egyetlen, a pályalemezt keresztező főtartó ív tartja a szerkezetet. 


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
3/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)



Győr Győrszentivánnak nevezett városrészét átszelő 19-es főutat azért építették, mert az M1-es autópálya az eredeti tervek szerint északról kerülte volna el Győrt. Az utópálya nyomvonala végül módusult a félautópálya-jellegű 19-es viszont ott maradt, a lakosok pedig vagy nagy kerülővel a forgalmas és szűk volta miatt erre a célra nem ideális Felüljáró úti hídon, vagy pedig – ahogy azt több tragikus baleset is példázza – a Kálmán Imre utca vonalában az autóúton átvágva közlekedtek az egymástól elvágott városrészek között. A Felüljáró úti hídtól 250 méterre felépült új gyalogos és kerékpáros híd felépítése tehát régóta esedékes volt. A 320 millió forintos beruházást Győr városa önerőből állta.


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
2/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)


Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)
1/4
Kálmán Imre gyalogos felüljáró, Győr (Kép: Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete)




A híd felszerkezete nyolctámaszú összetett szerkezet. A fő tartószerkezete egynyílású, kéttámaszú, alsópályás, ortotróp pályalemezes ívhíd. Különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Az ívhíd támaszköze 47, magassága 12 méter, az acélhíd súlya 71 tonna. A 2019. márciusa és augusztusa között épült híd szerkezet tervezője a UNIQUE-PLAN csoport. A vezető tervezőmérnök Csurilla Imre, az irányító tervezőmérnök Kádár Péter, a projektvezető mérnök pedig Hasprai Alexandra

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

BAMBI ESZPRESSZÓ // Egy hely + Építészfórum

2021.06.08. 14:43
00:07:10

A most 60 éves Bambi Eszpresszó 1961 május 1-én, a munka ünnepén nyílt meg. A Frankel Leó utca sarkán álló, id. Janáky István által tervezett Lottóház aljában helyet kapó kávézó lényegében a megnyitása óta nem változott. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében az épület és az azt legendássá tevő eszpresszó történetét is megismerhetik a nézők.

A most 60 éves Bambi Eszpresszó 1961 május 1-én, a munka ünnepén nyílt meg. A Frankel Leó utca sarkán álló, id. Janáky István által tervezett Lottóház aljában helyet kapó kávézó lényegében a megnyitása óta nem változott. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében az épület és az azt legendássá tevő eszpresszó történetét is megismerhetik a nézők.

Helyek/Városépítészet

NAPRAFORGÓ UTCA // Egy hely + Építészfórum

2021.06.08. 14:40
00:07:42

Az 1931-ben épült Napraforgó utcai kísérleti lakótelep a magyar építészettörténet kiemelkedő állomása, mivel ennek a kezdeményezésnek köszönhető a Bauhaus szellemiségének meghonosodása hazánkban. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának mai részében a számos különböző hátterű építész által létrehozott, mégis egységes hangulatot árasztó mintateleppel ismerkedhetünk meg.

Az 1931-ben épült Napraforgó utcai kísérleti lakótelep a magyar építészettörténet kiemelkedő állomása, mivel ennek a kezdeményezésnek köszönhető a Bauhaus szellemiségének meghonosodása hazánkban. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának mai részében a számos különböző hátterű építész által létrehozott, mégis egységes hangulatot árasztó mintateleppel ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk