Közélet, hírek

Egy újabb lépés a világhír felé: a BMC is A+ Award díjas 2014-ben

1/1

fotó: Bujnovszky Tamás

Hirdetés
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
1/1

fotó: Bujnovszky Tamás

Egy újabb lépés a világhír felé: a BMC is A+ Award díjas 2014-ben
Közélet, hírek

Egy újabb lépés a világhír felé: a BMC is A+ Award díjas 2014-ben

2014.04.04. 10:51

A 4-es metró állomásai mellett van még egy első díjas magyar projekt. A BMC az "Építészet és hang" kategóriában első díjas lett a zsűri döntése alapján, sőt egy másik kategóriában Zaha Hadid mellett különdíjat kapott Chehadé Abdel Rahim, Gőz Dorottya és Taraczky Dániel munkája. A BMC egy sokféle szempontból különleges projekt, amelyet egy magánember, Gőz László "gründolt össze", és amely most már nem csak zenei központként, hanem építészeti alkotásként is méltán számíthat a világhírre.

A világ egyik legnagyobb építészeti portálja, az Architizer 2014 évi A+ Awards versenyén a BMC az “Építészet és hang" kategóriában 1. helyezett lett a zsűri döntése alapján.
 
A “Színházak és előadótermek" kategóriában Zaha Hadid győztes bakui koncertterme mellett a BMC különdíjat kapott. A Budapest Music Center 1996 óta meghatározó szereplője Ferencváros és a Főváros kultúrális életének, új épülete márciusban ünnepelte fennállásának első évfordulóját. A Mátyás és Imre utca sarkán 150 éve nagykereskedő házának emelt épület a tavalyi átalakítással pezsgő kulturális központtá változott. Az eredeti kőfalazatot megmutató, az egykori belső udvar átépítésével kialakított, természetes megvilágítású koncertterem köré szerveződnek a BMC intézményei: a Zenei Információs Központ, az Opus Jazz Club és Étterem, az Eötvös Péter Nemzetközi Intézet, a BMC irodái és stúdióhelyiségei, próbatermei.
 
A Budapest Music Center épületét az Art1st Design Studio triója tervezte: Chehadé Abdel Rahim, Gőz Dorottya és Taraczky Dániel
 
Az Architizer a világ egyik legnagyobb építészeti portálja, mely 2014-ben másodszorra a Wall Street Journal Magazinnal közösen 60 kategóriában oszt ki díjakat. Idén több, mint 100 országból érkeztek pályázatok. A több, mint 200 fős nemzetközi zsüri az építészet, művészet, ipar és média illusztris
képviselőiből áll, tagjai többek között Paola Antonelli a new york-I Modern Művészetek Múzeumának (MoMA) kurátora, Charles Adler a
Kickstarter alapítója, Andrew B. Cogan a Knoll igazgatója, Nathalie de Vries és Winy Maas a MVRDV építészirodától, Nicola Formichetti
a Diesel művészeti vezetője, Brandon Haw a Foster+Partners építészirodától, Robert Ivy az Amerikai Építészeti Szövetség alelnöke (AIA),
Natasha Jen a Pentagramtól, Hubert Klumpner a zürichi ETH építészkarának dékánja, Aaron Koblin a Google kreatív igazgatója, Eckart Maise
a vitra vezető tervezője, Kathleen Massara a Hufington művészeti szerkesztője, Evan Osten a Cool Hunting alapítója, Evan Sharp a Pinterest
társalapítója, Shohei Shimagatsu az OMA tervezője, Dr. Angelika Taschen kiadó, Karen Wong a New Museum-tól, és a zsüri egyetlen magyar
tagjaként Orsós Jakab László a new-york-i PEN World Voices Festival képviseletében.
 
Fotó: © Bujnovszky Tamás
 
(forrás: Art1st sajtóközlemény)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk