Eiffel Tér Irodaház
Átadták szeptember 29-én a Nyugati pályaudvar tőszomszédságában felhúzott Eiffel Tér Irodaházat és az épület mellett kialakított közparkot. Képriport a Finta és Társai Építész Stúdió Kft. munkájáról, felelős tervező: Fekete Antal
Átadták szeptember 29-én a Nyugati pályaudvar tőszomszédságában felhúzott Eiffel Tér Irodaházat és az épület mellett kialakított közparkot. A Finta és Társai Építész Stúdió által tervezett irodaház hasznos összterülete 23663 m², a teraszosan kialakított park területe 4800 m². A vízeséssel és csobogókkal gazdagított közparkra néző földszinten éttermek és kávézók kapnak helyet, nyáron a téren kulturális eseményeket rendeznek. A beruházó a nagykörúti Főposta századfordulós külső homlokzatának és tetőszerkezetének felújítását is elvégezte.
A két lépcsőházi mag köré szerveződő, felső szintjein panorámateraszos épületben 17175 m² irodaterületet alakítottak ki, a 3468 négyzetméteres kiskereskedelmi terület bérbeadása már megkezdődött, a már meglévő bérlők közé tartozik egy 563 négyzetméteres Costa Coffee a körútra néző rövid szárnyépület földszintjén, valamint egy hírlapárus, egy 70 négyzetméteres élelmiszerüzlet, egy 130 négyzetméter alapterületű gyógyszertár valamint egy szupermarket és további élelmiszer üzletek 422 négyzetméteren.
Az épület nagykörútra néző szárnyának hatodik emeletén állították ki a Manooi, Zoltai Judit és Héder János által tervezett Európai Kristály Tehenet, amit 14000 darab Swarovski kristály díszít. A műalkotás korábban Bécsben a Hofburgban, valamint a Grabenen, Milánóban és Budapest több meghatározó, kulturálisan jelentős helyszínén került kiállításra.
forrás: sajtóközlemény
EIFFEL TÉR IRODAHÁZ
Budapest VI. Teréz körút 62.
generáltervező: Finta és Társai Építész Stúdió Kft.
építész tervező: Kulcsár Zoltán
építész munkatársak: Deák-Halasy Rita, Dudás István, Erősné Honti Marianna, Kiss Gábor, Koncsol András, Szentmáry Szabolcs
szakági tervezés
statikus tervező: Volkai János TM Janeda Kft.
gépész tervező: Temesvári László Temesvári Tervező Kft.
elektromos tervező: Kelemen Ferenc, Üveges Zoltán Kelevill Bt.
környezettervező: Karádi Gábor Land-A Kft.
környezetvédelem: Józsa Gusztáv Józsa és Társai 200 Kft.
szigeteléstervező: Pataky Rita, Horváth Sándor Pataky és Horváth Építésziroda
út-, közlekedéstervező: Rhorer Ádám Közlekedés Kft.
közműtervező: Kovács Péter Progterv
geodézia: Kovács Sándor A-Ponton Kft.
08:01
Ettől a projekttől túlzás is lett volna többet várni, az ilyesmiből tizenkettőnél többet szokás számolni egy tucatra még akkor is, ha a csatlakozás az eklektikus szomszédhoz jobban ki van találva. Kétségtelen erénye viszont a rálátás a Nyugatira.
08:56
Aranyból a borjút, ne kristályból! Sokkal jobban passzolna!
13:15
Átadták csak nem lehet használni.
A parkot főleg nem. De még szerencse, mert az a hatalmas rámpa sajnos irdatlanul balesetveszélyes, és hozzáteszem azt is hogy nem felel meg az OTÉK-nak. Ilyen rámpa egyszerűen közforgalom számára nem építhető, de még teherforgalom számára sem.
Bontsák el, és készítsenek megfelelőt.
Az üvegtehén nem segít az ilyen alapvető badarságokon, és barbárságokon.
12:36
@barra: Igen, elég furcsa. Még a tavasszal akartunk ott pár interjút felvenni. Bringával érkeztünk. Egy kedves, ám határozott biztonsági őr közölte: itt kamerázni nem lehet, bringát betolni nem lehet. Közben rászólt egy ott ücsörgő párra, hogy csókolózni nem lehet, meg egy fiatalemberre, hogy enni nem lehet. Megkérdeztem tőle, hogy vajon vigyázállásban állni, díszlépéssel járni lehet-e? Mondta, hogy ne haragudjak, ő csak egy biztonsági őr itt...
21:28
@bardóczi: Hivatalosan biztonsági őrnek közterületen intézkedni nem lehet.
18:53
@garageinc: Csakhogy a terület hivatalosan nem közterület, hanem közhasználat számára megnyitott magánterület.