/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

Esszépályázat a fenntartható építészetről

1/2

?>
?>
1/2

Esszépályázat a fenntartható építészetről
Pályázatok/Nemzetközi

Esszépályázat a fenntartható építészetről

2020.06.03. 14:42

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Beadási határidő:
2020.11.11. 23:50

Szerinted mi a fenntartható építészet? Az öngyógyító biobeton és a minősítési rendszerek végtelen hálójában mit jelent számodra, miben rejlik a környezettudatos építészet lényege? Esszépályázat.

Számtalan módon tehetjük környezettudatossá és erőforrás-hatékonnyá épített környezetünket, városainkat. Utópisztikus elképzelések, innovatív megoldások, intelligens otthonok, fotovoltaikus rendszerek, központilag vezérelt hálózatok – és a sor még folytatható. A Bee Breeders és az ARCHHIVE BOOK közös szervezésében esszépályázatot írtak ki „Mi a fenntartható építészet?" címmel. 

Milyen megoldásokra van szükségünk ahhoz, hogy környezettudatos, minimális ökológiai lábnyommal rendelkező épületeket és városokat tervezzünk? Miben rejlik a fenntarthatóság lényege? Milyen elvek alapján kell(ene) felépítenünk az új épületeket?

A pályázatra bármilyen terület vagy tudományág képviselői jelentkezhetnek. Az esszékben lehet történeti áttekintés, fókuszálhatnak a jelenre vagy éppen egy lehetséges jövőképet is felvázolhatnak. Lehet adatközpontú, analitikus, fikció vagy egy fogalom köré szervezett.

A beérkezett esszéket a 2021. tavaszán megjelenő „What is Sustainable Architecture?" című könyvben publikálják a szervezők. 

Regisztrációs határidő: 2020. november 11.
Beadási határidő: 2020. december 14.

         

Bővebb információ és a részletes pályázati kiírás ide kattintva érhető el.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk