| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Hallgatói terv

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)

1/11

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Helyszín

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

Szalai Krisztina

?>
Szalai Krisztina: Előkép
?>
Szalai Krisztina: Előkép
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Helyszín
?>
Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére
?>
Szalai Krisztina
?>
1/11

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Helyszín

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

Szalai Krisztina

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)
Épülettervek/Hallgatói terv

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)

2011.10.27. 12:42

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Szalai Krisztina

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

A digitális (azon belül is a parametrikus) módszer - furcsa módon - elengedhetetlen kelléke a kézi makett volt. A parametrikus módszertan nehézsége pont abban áll, hogy a tervező szabadjára engedi a formát, hagyja, hogy a számítógép bevitt paraméterek alapján elvégezze a modellezést.

Témaindító makett
A digitális (azon belül is a parametrikus) módszer - furcsa módon - elengedhetetlen kelléke a kézi makett volt. A parametrikus módszertan nehézsége pont abban áll, hogy a tervező szabadjára engedi a formát, hagyja, hogy a számítógép bevitt paraméterek alapján elvégezze a modellezést. A folyamat megértése látszólag egyszerű (hiszen csak paraméterek változnak), a tervezői szemlélet váltása viszont rendkívül bonyolult. Ennek felszabadítására használtam a papírból készült, kézi modelleket. A makett ebben az esetben tehát nem a szokványos témaindító makett: nem tömeget, illeszkedést vagy léptéket mutat be, hanem a gondolkodás, formálás metódusát segítette.

 

Szalai Krisztina: Előkép
1/11
Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép
2/11
Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render
3/11
Szalai Krisztina: Render


 

Forma
A kezdeti forma valójában egy már régebben elkészült modell volt (amelyet 2010 őszén készítettem Márton Enikő fab-ric 2.0 parametrikus design workshopján): egy körvonal, amely negyedelő pontjain nyomódik a középpont felé. Erre a diagramra húztuk rá a felületet és használtuk különböző módokon - koncertszínpadtól a design ruhadarab léptékéig.

A feladat során újabb paramétereket állítottam be a már kész diagramba: vízszintes és függőleges irányú eltolásokat és tengely körüli csavarodást. Ezt kiegészítette a tervezés folyamán megtalált funkció igénye: egy központi mag hozzáadása a modellhez.

 

Szalai Krisztina: Render
4/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
5/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
6/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
7/11
Szalai Krisztina: Render

Helyszín
8/11
Helyszín

 

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére
9/11
Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

 

 

Funkció
A környezet igénye alapján választottam a kiállítási tér és kávézó funkciót az épületnek. Amennyiben a választott rendeltetés az idők során mégsem bizonyítja létjogosultságát, a környezet és a használók szabadon formálhatják, változtathatják tovább. Valójában ez az igazi szabadsága az építménynek: ha valaki előáll egy jobb ötlettel a funkciót illetően, bátran beköltözhet vele, semmi sem köti meg a kezét, mivel a tervezés során a funkció paraméterei nem kerültek betáplálásra.

 

Szalai Krisztina
10/11
Szalai Krisztina

Tervező: Szalai Krisztina

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.