A Kis-Balaton egyetlen szigetére vezet a Kányavári-híd, amely 1983-ban a rétegelt, ragasztott faszerkezet első hazai alkalmazásainak egyike volt. 2006-ban teljes felújítást kapott.
A 3x25 méteres nyílású, 80 méteres összhosszúságú híd tervezője rendhagyó módon nem híd hídépítési szakember, hanem a Zalai erdőgazdaság erdőmérnöke, Varga Gellért volt. Alapanyagát is zalai fából, a csurgói fűrészüzemben dolgozták fel és ragasztották.
A szabályos félkör szelvényű ívek erőtani szempontból ugyan kedvezőtlenebbek az ideális harmadfokú parabola formánál, a víztükörben három teljes körré összeálló látképével a híd mégis méltán válhatott a Kis-Balaton egyik jelképévé.
A Nagykanizsai csónakázótó látványossága a lebegő híd. Az 1992-ben épült szerkezet a korábban itt álló fahidat idéző, függesztőművet formázó díszítést kapott, azonban közelről látszik, hogy valójában alátámasztás nélkül íveli át a 32 méteres nyílást
A valószínűtlenül lapos szerkezet titka a jóval nagyobb, többnyire vasúti hidakra jellemző felépítés. A keresztmetszet alsó, húzott övében acél I szelvényű tartóbetétek, míg a felső, nyomott övben vastag vasbeton pályalemez viseli a terhelést.
A legutóbb 2007-ben felújított szerkezet a tó parkosított szigetét köti össze a parttal.
Gyula központjában, az Élővíz-csatornát keresztező postaúton 1816 óta áll a pompás Kapus-híd, amelynek 12 méteres nyílásai a legnagyobb téglaboltozatok hazánkban. Négy sarkán egykori vámszedőházak állnak.
A hidat a 19. század végén, fából, majd vasbetonból készült konzolokkal szélesítették, a 2006-2009 közti felújítása során azonban visszakapta az eredetihez hasonló, téglából épült mellvédfalait.
Míg a hagyományos boltozatok közül a Kapus-híd, addig a faszerkezetek közt a polgári autópálya lehajtó 2007-re elkészült hídja viszi a hazai stafétát, 35 méteres fesztávolságával.
Dr. Medved Gábor főmérnök, és Szabó Lajos statikus tervezők az egykori erdélyi fedett fahidak mintájára szerkesztették az építményt. A tető belsejét Kertai Zalán magyar történelmi vonatkozású festményei díszítik.
Statikailag a szerkezet egy ma már ritkaságnak számító, három csuklós ív. A korai vasbeton ívekre jellemző elrendezésben a főtartó nem csak a támaszoknál, de középen sem vesz fel hajlítóerőt. A híd nagyobb csomópontjai horganyzott acélból készültek.
Az autópálya csomóponti ágai közé épült M3 Archeopark nevű skanzen néhány év után bezárt, így ma a hozzá vezető út, és annak hídja is kihasználatlan, de egyenlőre jó állapotban van.
A Váchoz közeli Naszály-hegy oldalában kanyargó Gyadai-tanösvény több kisebb völgyet kereszetez. A legnehezebben járható mélység keresztezéséhez 2008-ra épült meg az egyedi függőhíd, amelyen ma már az országos kéktúra útvonala is átvezet.
A 23 méter hosszú híd függesztő sodronyait a jól terhelhető sziklás talaj fölött horgonyozták ki. Az építkezést Vác városa mellett a hegyen hatalmas kőbányát működtető Duna-Dráva Cement Kft. finanszírozta.
A híd hét centiméter vastag tölgyfa pallói nem kapcsolódnak sem merevítőtartóhoz, sem oldalsó feszítő kábelekhez, így a szerkezet kilengése érezhető, sőt látható is.
A paksi atomerőmű parkolójának szélén áll hazánk talán legkisebb ívhídja. Olyan szerkezet tehát, ahol az íves főtartók nem csak díszek, valóban az azokat terhelő, hosszirányú nyomás a szerkezet meghatározó igénybevétele, a pályalemez hajlítása helyett.
A híd 2003-ban épült, a Csepelterv Bau & Installateur Kft. tervei szerint. A két és fél méter magas, középen keresztkötéssel összekapcsolt ívek fesztávolsága 14,2 méter.
A két méter szélességű híd látványossága az expandált acéllapokból álló, áttetsző pályalemez.
A Pécsi Zsolnay-negyed jelképe a terület két részét összekapcsoló gyalogoshíd, amely 2010 óta ível át a 6-os főúton. Építész tervezője a kulturális negyedért is felelős Herczeg László.
A vékony acél zártszelvényekből álló főtartót több száz csomópont fogja össze, összesen négy síkráccsá, amelynek formáját a főtartók közti felső keresztkötés is követi.
A 25 méteres nyílású, összesen 45 méter hosszú acél szerkezet tömege alig 29 tonna. A helyszíni összeállítása után egy darabban emelték a helyére, ezután kapta meg edzett üveg korlátjait és szerelvényeit.