Közélet, hírek

Ilyen volt a 8. Építészregatta

1/8

A csapat

?>
A csapat
?>
?>
KÉSZ Díjátadó
?>
KÉSZ Díjátadó
?>
KÉSZ Díjátadó
?>
A verseny
?>
A verseny
?>
A verseny
1/8

A csapat

Ilyen volt a 8. Építészregatta
Közélet, hírek

Ilyen volt a 8. Építészregatta

2015.09.18. 09:02

Cikkinfó

Szerzők:
Borsay Attila

Földrajzi hely:
Keszthely, Magyarország

Idén 8. alkalommal rendezték meg az Építészregattát, a szakma vitorlás versenyét. Az alapítók célja, egy olyan múltban gyökerező, de a jövőbe mutató esemény létrehozása, amely méltó társasági eseménye lehet a hazai építésztársadalomnak és képes megteremteni egy új polgári élet értékrendjét. 

Tudjuk jól, hogy a vitorlázás nem áll távol az építészettől. A múltban ugyanúgy, mint a jelenben számos kolléga hódol ennek a gyönyörű technikai sportnak, mások mellett Alvar Aalto, Norman Foster, Renzo Piano, vagy éppen John Pawson is tervezett már hajót.

Mivel idén a tavaly ősszel létrehozott Visegrádi 4-ek Alapítvány volt a főszervező, a 2008-ban megtartott első Regattához hasonlóan csatlakoztak hozzánk a szlovák, a cseh és a lengyel Építész Szövetségek jelenlegi és volt elnökei, hogy jelenlétükkel emeljék a rendezvény rangját, továbbá elhelyezzék azt a nemzetközi térben is.


A verseny
6/8
A verseny



A szombat reggeli kormányosi értekezletet követően összesen 20 hajó futott ki a BL Yachtclub kikötőjéből, hogy nekivágjon a Keszthelyig tartó túraversenynek. A végig gyönyörű verőfényes időben, de változó erősségű szélben hamar szétzilálódott a mezőny, a versenyhajók messze a többiek elé kerültek, kialakult egy masszív középmezőny, akiket a lelkes leszakadók követtek.

Az eredmény:

1. helyezett: PICABO osztály: YS-1 kormányos: Dr. Kovács János
2. helyezett: SOPHEN osztály: YS-2 kormányos: Stocker György
3. helyezett: ORPHEUS osztály: YS-1 kormányos: Herkó Dezső



A verseny
8/8
A verseny




Miután minden induló hajó a szintidőn belül befutott, a társaság a keszthelyi Phoenix kikötőben találkozott és gyűlt össze ismét, ahonnan a Festetics-Helikon kastély barokk báltermébe „vonatozott" át a teljes mezőny, hogy a nap zárásaként egy gálaest keretében fejezze be az Építészregatta ez évi eseményeit. Ennek keretében a főtámogató, a KÉSZ Csoport támogatásából egy háromfogásos vacsora és a díjátadó gála kezdődött, ahol köszöntőt mondtak a külföldi vendégek, ünnepi beszédet Keszthely város alpolgármestere és az alapító, Kálmán Ernő is üdvözletét fejezte ki a résztvevőknek. A beszédek és köszöntők után következett az aznapi verseny fotóinak közös megtekintése.


KÉSZ Díjátadó
3/8
KÉSZ Díjátadó



A remekül sikerült eseményen több ismert kolléga (Noll Tamás, a MÉK korábbi elnöke, Kálmán Ernő, a MÉSZ korábbi elnöke, Göde András a MOME tanára, Kovács Csaba a MOME tanára, Stocker György) mellett, idén először vettek részt a BME Hallgatói Önkormányzatának képviselői, akik személyes jelenlétükkel a már következő generációt képviselik.

Köszönet a támogatóknak, hogy segítségükkel lehetővé tették a rendezvény megvalósítását, és köszönet a résztvevők növekvő számának is, hogy jelenlétükkel az esemény mellett szavaztak. Találkozunk a kilencedik Építészregattán!

Borsay Attila

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk