Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. /
Egyéb cikkek

Kecskeméti Főtér pályázat

1/9

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
?>
1/9

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér pályázat
Egyéb cikkek

Kecskeméti Főtér pályázat

2010.01.18. 12:07

Rangsorolás nélküli I. díjban részesült 11. sz. pályázatA+ Építész Stúdió Kft Pécsszerzők: Kovács-Andor Krisztián, Tamás Anna Mária

Rangsorolás nélküli I. díjban részesült 11. sz. pályázat
A+ Építész Stúdió Kft. Pécs
szerzők: Kovács-Andor Krisztián, Tamás Anna Mária

 

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
1/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
2/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
3/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
4/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
5/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
6/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
7/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió
8/9
Kecskeméti Főtér - A+ Építész Stúdió

 

 


Részletes bírálat
A pályamű szerzői alapvetően helyesen értelmezték a kiírás legfontosabb célkitűzéseit és elvárásait. Az anyaghoz készített elemzés és „koncepció" világosan és pragmatikusan fogalmazza meg a problémákat éppúgy, mint a feladatokat. Általánosságban megállapítható, hogy a tervezési program lényegi követelményei teljesültek, a városközpont multifunkcionális továbbfejlesztése a pályamű értékes és reális javaslatokat tartalmaz. Területfelhasználási, beépítési javaslata egyidejűleg mértéktartó és reális, ugyanakkor bátran előremutató. A belvárosi szövetet korrekten tiszteletben tartja, ám szerkezeti és funkcionális értelemben markánsan módosít, teret nyitva az értéknövelő környezetfejlesztésnek. Elsősorban a városmag védelmét szolgáló közlekedésszerkezeti javaslata kiemelkedő. A Kiskörút nyomvonalának korrekciója figyelemre méltó, ezen belül is a Katona József tér alatti süllyesztett átvezetése újszerű. E megoldással lehetőséget biztosított a gyalogos térrendszer kiterjesztésére, valamint az észak-déli gyalogostengely kiteljesítésére. Ezáltal a Kiskörúton belül szinte teljes egészében gyalogos-kerékpáros dominanciájú zóna alakulhatna ki. A közlekedésfejlesztési célok elérését többféle, egymással összehangolt módszerével segíti. A belváros határán például térszint alatti új parkolókat javasol (Széchenyi tér és Katona József terek). A tömegközlekedés terén új és attraktív megoldásokat ajánl, a tervezett kötöttpályás villamoshálózat szinte a teljesen lefedné a városmagot. Kerékpáros hálózati ötletei kiérleltek, logikusak.

Nem törekszik teljesen egységes belvárosi arculatra, helyette ún. tematikus terek rendszerében gondolkodik, amelyek karakteresen eltérőek, - ebből következően az éppen aktuális fejlesztési fázis ízlését és színvonalát is tükrözhetné (szellemes, ugyanakkor tartalmilag is reális a „Kultúrák Tere", a „Nemzetiségek Tere" és „Az Ifjúság Tere" kategorizálás).

A pályamű részletesen javaslatot két térre vonatkozóan tartalmaz. A színház előtti és melletti terület újrahasznosítási javaslata korszerű és nagyvonalú, téralakítási és funkcionális szempontból is értékes. A Széchenyi tér területhasználati és építészeti elképzelései érettek, de nem teljesen hibátlanok. A térfalak rehabilitációs és humanizálási rész-ötletei szépek és támogathatóak. Így például az Aranyhomok hátsó homlokzatának (és tömegének) kiegészítése megalapozott és indokolt. A teljes tér „síkban tartása" azonban vitatható még akkor is, ha funkcionális tagolása logikus és szép.

A bíráló bizottság véleménye szerint a pályamű részben adós maradt a szorosan vett építészeti javaslatokkal. Pl. a Széchenyi tér és a DK-i kapu közelében (az előbbinél a tér városépítészeti szűkítése lenne indokolt, míg az utóbbi helyen a tervezett képzőművészeti alkotás erőtlennek tűnik).

A felsorolt erényekre és értékekre tekintettel a bíráló bizottság a pályaművet rangsorolás nélküli I. díjban és bruttó 1.750.000,- Ft díjazásban részesítette.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk