/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Design/Belsőépítészet

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

1/27

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel

?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
1/27

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete
Design/Belsőépítészet

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

2020.10.01. 08:18
MÉD

Projektinfó

Szerzők:
DVM Group

Földrajzi hely:
Budapest, Vecsés, Magyarország

Építészek, alkotók:
Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 Hybrid Design, DVM group

Vélemények:
3

Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

Tervezés éve:
2019-2020

Építés éve:
2020

Bruttó szintterület:
8000 m2

Stáblista

Építésziroda: DVM Design Kft

Vezető tervező: Kiss Ida

Építész munkatárs: Kutasi-Kovács Petra, Lukátsi Marcell

Installáció tervezés és kivitelezés: S39 HybridDesign

MÉD:

Alig egy év alatt elkészült a Budapest Airport Pier1, azaz nemzetközi légikikötőnk új utasmólója. Vége a bádogvárosban történő keringésnek, a reptér új attraktív  "kapuját" pedig az enteriőr tervezői, azaz a DVM group munkatársainak írásával mutatjuk be honlapunkon. 

Az újonnan készülő 2A fapados terminál utasmólójának belsőépítészeti terveit a DVM group készítette, a Budapesti Nemzetközi Repülőtér megbízásából. A tervezés múlt szeptemberben kezdődött, az alapépület a Lean Tech Mérnökiroda Kft. tervei szerint valósult meg. A belsőépítészeti koncepció tervezése alatt az első ütem már közel szerkezetkészen állt.

A tervezés során a megrendelő igényein túl a magyar kormány elvárásainak is meg kellett felelni, hiszem a projekt országimázs-szempontból is jelentős. Az épületet 5 millió fő/év forgalomra tervezték, így a látogatók számára az utasmóló egyfajta kapu az ország és a főváros felé. Fontos volt, hogy hazai értékeket közvetítsen a megjelenés, de visszafogott, nem túl didaktikus eszközökkel, kerülve a közhelyeket, a sztereotipikus asszociációkat Magyarországgal. A készülő terminál látszó rétegelt, ragasztott fatartói és világosszürke szendvicspanelei erőteljesen meghatározták a belső tér anyaghasználatát is. Több helyen a fa meleg színe köszön vissza a bútorok felületein és a padlóburkolatokban.

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
20/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel


"Fő tematikaként a ´víz´ mellett döntöttünk, utalva ezzel nagy folyóinkra, a Balatonra, a népszerű és sok hazai sikert hozó vízisportokra, és a főváros híres fürdőkultúrájára."


A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
27/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel

A lobby tér bútorai így lettek "vízmosta", szigetszerű képződmények, valódi fákat idéző installációkkal kiegészülve. A nagy igénybevételnek ellenálló fehér akrilfelületekbe színes, mosható, textilhatású ülő- és könyöklőbetétek kerültek. A stilizált fák tovább erősítik a természetre való utalást. A visszafogott színpalettát feldobja, hogy az itthon fészkelő legszínesebb madárfajok (tengelic, szalakóta, gyurgyalag) élénk foltokként ülnek az ágakon.

A T-alakú épület teljes hosszában a kapuk és pre-boarding zónák 1,4 méter magas üvegkorláttal vannak leválasztva. Ezeket az üvegfelületeket kétoldali színes fóliázás díszíti, amelynek mintázatát a vízbe dobott kő gyűrűi inspirálták.

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
19/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel

A bútorok mellett kiemelten fontos belsőépítészeti elemek a belógatott felhők, amelyek valójában egyedi akusztikai panelek és világítóelemek. A felhők a lobby-térben a bútorok fölött jelennek meg, valamint a 2B terminálhoz vezető gyalogosfolyosón. Ez a csatlakozó épületrész köti össze az új utasmólót a jól ismert 2B terminállal, ahonnan két mozgólépcsőn, lépcsőkarokon és liftekkel lehet lejutni a kifutó szintjén épült Pier1-ba. A lépcsőkkel szemben készült az induló utasokat üdvözlő dekor-installáció. A két oldalról finoman mozgó fénnyel megvilágított rozsdamentes hullámlemez-installáció egy mozgó-hullámzó felület optikai illúzióját kelti. A spotlámpák hideg fényét az esti órákban a naplementék meleg tónusai tovább színezik. A felületen egy papírrepülő képe is felsejlik.

Ebből az épületrészből egy 8 méter széles folyosón lehet megközelíteni a lobby-teret. A folyosó eredetileg eseménytelen falait díszíti egy két irányból interaktívan működő fotóinstalláció Máté Bence elismert természetfotós képeivel, utalva a belső vízivilágra.
 

DVM group

 

Szerk.: Pleskovics Viola

Vélemények (3)
P. Imre
2020.10.05.
21:17

Hozzáteszem, nem semmi a Közti által tervezett, "polgári" beszállítóhely sem, a Ferihegy 2 túloldalán. A fenti, a kóduspénzért utazó munkásosztály számára emberi körülményeket teremtő, emelt szintű harmadosztály mellett ellátásra, kiszolgálásra került a sogenannte elit is - hálistennek. Mert ennek létjogosultsága azt bizonyítja, hogy a Budapest Ferihegy utasai azért nem csak a reggel kilencre a dublini kávézóba várt magyar csaposokból tevődnek össze.

P. Imre
2020.10.05.
21:08

Többször, súlyos szavakkal követeltem annak a megalázó, fagyban, hőségben egyaránt elviselhetetlen, szörnyű bidonville-nek a felszámolását. A reptér gazdái le se szarták. Tisztelet a kormányzatnak, amely záros határidőt szabott a tűrhetetlen állapotok felszámolására, és sikerrel.

Reki
2020.10.01.
10:19

Szépek, ízlésesek a belső terek. Főleg annak fényében, hogy a szégyenletes, fapados bádogkasznit váltotta ki. Sajnos ezt is csak erőteljes nyomásra tette meg a Budapest Airport. Most a járvány idején nem igazán van kihasználva a reptér. Valószínűleg a 2/c terminál sem fog felépülni belátható időn belül.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk