Épülettervek/Hallgatói terv

Hármashatárhegy újratöltve — HAR Project

1/24

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
?>
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
1/24

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

Hármashatárhegy  újratöltve — HAR Project
Épülettervek/Hallgatói terv

Hármashatárhegy újratöltve — HAR Project

2019.12.06. 15:55
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Címkék:
rehabilitáció, terv

Vélemények:
4

HAR - Hármashatárhegyi Airfield Redevelopment Part I

URL:
Delovan Delawer

Tervezés éve:
2018

Stáblista

Építész: Delovan Delawer

Budapesti Műszaki Egyetem, Középülettervezési Tanszék

Konzulens: Dr. Schrammel Zoltan

Építéskivitelezési és szervezési  konzulens: Rostás Zoltán

Épületenergetikai és épületgépészeti konzulens: Magyar Zoltán

Szilárdságtani és tartószerkezeti konzulens: Dr. Sajtos István

Épületszerkezettani konzulens:  Dr. Fülöp Zsuzsanna

Dosszié:

MÉD:

Letölthető dokumentumok:

A fiatal Delovan Delawer ötlete egy új szemszögből közelítette meg a hármashatárhegyi kirándulóhelyet. Nem csak új életet lehelne a reptér épületeibe, de egy újabb komplexummal is fellendítené a völgyet.

 

A koncepció azon kívül, hogy a két hangárépületet is felújítaná a sportrepülőtér számára, egyúttal új szabadidős szolgáltatásokkal, éttermekkel, kávézókkal, lobbikkal, relaxációs lehetőségekkel állna rendelkezésre az idelátogatók számára.

A Hármashatárhegy neve a 19. századból ered, hiszen a főváros egyesítéséig, 1873-ig itt futott össze Buda, Óbuda és Pesthidegkút határa, erre a helytörténeti érdekességre maga az új architektúra is építene egyébként. A 7500 négyzetméteres tervezési helyszín számos pozitív adottsággal bír, rengeteg potenciál rejlik benne. Adott egy hatalmas sík terep a kifutópályáknak, de ezeket lágy magaslatok és egy-két meredekebb domb öleli körbe. Aki járt már erre, az jól tudja, hogy a helyszín nyüzsög a papírsárkányt reptetőkkel, kutyasétáltatókkal, piknikezőkkel, kirándulókkal, sportolókkal. A tervek szerint két teljesen új épülettömeg épülne a hangárok mellé: az egyik 500, a másik pedig 700 négyzetméteres területtel bírna, melyeknek homlokztatait téglával volna érdemes burkolni. Ezek a reptér délkeleti részén épülnének fel,ahol a beépítés a meglévő hangár miatt nem jelentene drasztikus változást a tájképben, és az infrastruktúra is biztosított már ezen a területen. A komplexum legmagasabb pontján kilátó is épülne, amely a felejthetlen környezetnek adná át a főszerepet.  A „D" épületben található majd minden szabadidős szolgáltatás, míg a „C"-ben az irodák és gazdasági funkciók kapnak helyet.

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
5/24
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

A HAR Projekt nem csupán a Hármashatárhegyet pozícionálja majd újra, de hiánypótló szolgáltatásokat fog nyújtani a II. kerület lakosai számára is. Az itt megszokott aktivitásokat új szempontokkal lehetne továbbfejleszteni. A sportrepülőtér például a jelenleginél sokkal fejlettebb kondíciókat érdemelne, de a tervezési stratégia nem csupán az eredeti rendeltetés revitalizációjához járulna hozzá, hanem jelentős gazdasági eredményeket is produkálna új lehetőségeivel. A terv céljai:

1.    A régi hangárokat rehabilitálni, a helyszín sportreptér funkcióját fejleszteni. 
2.    Egy lehetséges kemping központot érdemes kialakítani. 
3.    Biztosítani kell a sárkányrepülés megfelelő feltételeit, kiszolgáló helyeit és oktatási terepeit, esetleg üzleteit.
4.    Ki kell alakítani a megfelelő túravonalakat, a túranavigáció arculatát, és az útvonalak pihenőhelyeit. 
5.    A környék kedvelt piknikező helyszín, az új terv talán egy még látványosabb, emlékezetesebb piknik helyet eredményezhetne.
6.    Megőrizni és nem beépíteni a hely kedvelt, papírsárkány reptetésre alkalmas dombjait.
7.    A Hármashatárhegyet körülvevő látványosságok gyorsabb elérése érdekében megfontolandó libegő útvonalak létesítése is.  
8.    A fedetlen területeken pavilonok létesítése vendéglátóegységek, vagy kültéri események részére.
9.    Spa megtervezése, fürdő és relaxációs lehetőségek biztosítása.
10.  A gyalogos útvonalak megszervezése, térburkolatok kivitelezése. 
11.  Kikapcsolódási lehetőségek biztosítása,akár az erdőben is: például kötélpályák kiépítése. 
12.  A catering, vendéglátóegységek megszervezése. 

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
8/24
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.

A munka reflektál a helyszín természetes légáramlására mind a térszervezésben, és a belső udvarok szervezésében. Az aktív szolár technológián kívül az energiák passzív felhasználása is jellemezné a felépítést. A tető meredek hajlásszöge a csapadékvíz összegyűjtéséről gondoskodik, a tömeg tájolása pedig biztosítja, hogy a beltér a lehető legnagyobb óraszámban kapjon természetes fényt. Az északi homlokzat 60 százaléka üveg, a külső falszerkezetek (CWI) szigetelése pedig gondoskodik róla, hogy a beltér egyáltalán ne veszítsen hőt. A tervezési fázist egy előtanulmány előzte meg, amely fényt derített a legideálisabb térfelépítésre is a "C" és "D" épület esetében.  A pillérvázas szerkezet és a merevítőfal rendszer egy optimális és flexibils megoldást jelentene ezek kivitelezésének.  

HAR Project — Delovan Delawer, 2018.
22/24
HAR Project — Delovan Delawer, 2018.


A projekt jól illik az Európai Földtudományi Unió célkitűzéseihez: a túrázó és kirándulóhelyek fejlesztését propagálja, de a projekt gazdasági szempontjai sem elhanyagolhatóak, hiszen számos új munkahelyet teremtene a helyiek számára. A munka becsült értéke 6. 303. 329 euró lenne, amely körülbelül 2 milliárd forintot jelent.  Az érték tekintetében rendkívül fontos a legminőségibb anyagok figyelembe vétele is, de de érdemes lehet a közelben fellelhető alapanyagokra és a helyi munkaerőre támaszkodni az építkezés során. Egy biztos, a költségek számbavételénél a legtöbb figyelmet a pillérvázas szerkezet és merevítőfalak minőségére kell fordítani. Az előtanulmányokra időt, s forrásokat viszont már nem kell szánni, hiszen egy pályázat keretében a feladatot a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói már elvégezték. Az itt bemutatott tervről az alábbi tanulmányból tudhatnak meg többet. 

Vélemények (4)
abender
2019.12.15.
21:16

Felhívnám a tisztelt építészszakma figyelmét, hogy a kirándulóhelyek így jók, ahogy vannak, nem kell őket fellendíteni. Épületkomplexumokat a jó kurva anyjuk sírjára tervezzenek inkább. Üdv, Bender Ádám, budapesti állampolgár

P. Imre
2019.12.17.
09:55

@abender: Ezt azért mondhatta volna szebben is, kis lovag.

Gelencsér Lajos
2019.12.06.
23:42

Megtisztelne válaszával: gelencser.lajos22@gmail.com

Gelencsér Lajos
2019.12.06.
23:39

Kedves Delovan Delawer! Őszinte Tiszteletem és elismerésem. Nem tudom, hogy milyen stádiumban van a terv? Diploma munka? Júniusra? Mennyi idő van az átadásig? Tehát még értelmesek lehetnek-e a javaslataim? (Én csak most értesültem róla az "MSE - Vitorlázórepülő Szakosztály" facebook oldalon.) Javaslataim: 1.) 5/24 -es ábra. A kettes hangártól sem baj, ha ki lehet jutni géppel a munkaterületre. :-) 2.) A fenti facebook oldalon a megjelenés után perceken belül irta László Veres, hogy "Nekem tetszik...A terven tudnék változtatni." Ha belefér az időbe érdemes őt, meg pár lelkes(!) repülő Embert megtalálni, meghallgatni. (Remélem, hogy repülő konzulens is van, meg bíráló is lesz.. :-) ) 3.) A kilátós épületet célszerű volna, amennyire csak lehet a munkaterülethez közelebb húzni. A DK starthely még így sem fog látszani, de csak tágabban a Lényeg. 4.) A "kilátó helyiség" az épületben nagyon népszerű lesz!! Ha lehet bővíteni?!! ((Ezzel csak a terv felét zúztam szét? :D )) Sok sikert!! Szeretettel, Gelencsér Lajos volt sárkány- és vitorlázórepülő

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.