Épülettervek/Tervpályázat

Kísérletező és provokatív: Antepavilion 2020

1/10

Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)

?>
Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)
?>
Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)
?>
Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)
?>
Hortus Conclusus. Tervezők: Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)
?>
Hortus Conclusus. Tervezők: Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)
?>
Hortus Conclusus. Tervezők: Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)
?>
Sharks! Koncepció: Jaimie Shorten
?>
sur les tois. Tervező: bvlt
?>
Tea House. Tervező: Akasaki Verhoeven
?>
Tea House. Tervező: Akasaki Verhoeven
1/10

Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)

Kísérletező és provokatív: Antepavilion 2020
Épülettervek/Tervpályázat

Kísérletező és provokatív: Antepavilion 2020

2020.04.20. 15:07

Mi a közös az élethű, éneklő cápákban, egy teaházban és egy veteményes kertben? Mindegyik kísérleti építmény, amelyek az építészet és a művészet határát feszegetik. 

2017 óta minden évben megrendezik az Antepavilion pályázatot, ami a fiatal, feltörekvő építészek, művészek és alkotók felkutatásával és bemutatásával foglalkozik. A pályázat helyszíne London Haggerston városrésze: Columbia és Brunswick rakpartja, valamint a Regent csatorna, ahol zömében stúdiók, műtermek és különféle workshopoknak otthont adó terek vannak. Az Antepavilion szervezői 2017-ben a tekintélyelvű tervezés, a kizsákmányoló kapitalizmus és a gigaberuházások megkérdőjelezése céljából hozták létre a pályázatot, amely idén 4. alkalommal kerül megrendezésre – ha az élet is úgy akarja, akkor a döntős projektekből kiállítás készül, a nyertes koncepció pedig augusztusban meg is valósul.

Az Antepavilion bizottsága egyben művészeti és építészeti jótékonysági szervezet is: céljuk azon független alkotók támogatása, akiket a mainstraim kulturális intézmények nem fogadnak be vagy egyszerűen nem ismerik el munkáikat. A szervezők célja az alkotók közötti egyensúly megteremtése, a provokatív, sokszor a jelenünket megkérdőjelező projektek támogatása – ennek egyik platformja az évente megrendezett pályázat is. Emellett az Antepavilion kutatást is folytat „Anarchitecture" címmel, melyben az építész és az építő személyét közelítik egymáshoz, ugyanis úgy gondolják, hogy ez a két pozíció ma már egy és ugyanaz. 

Az Antepavilion 2020 finalista tervei:

Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)
1/10
Bridge Over Troubled Water. Tervezők: Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)

Bridge Over Troubled Water / Barbara Thüler, Charles Bédin, Elseline Bazin (Studio Emile)

A koncepció szerint a csatorna két partját összekötő híd folyamatos mozgásban van: kibővül, visszahúzódik, hol jobbra, hol balra fordul. A mozgás által új helyzeteket és tereket teremt, amely az arrajárókat használatra hívja.

Hortus Conclusus. Tervezők: Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)
4/10
Hortus Conclusus. Tervezők: Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)

Hortus Conclusus / Becky Chipkin, Jack Swanson (Sticks and Stones)

Közösségi kert a vízen? A fallal körülvett kiskert egyszerre ad nyugalmat és biztonságot, miközben a járókelők számára betekintést ad valami újba. A tervezők szándéka, hogy a projektet valóban közösségben tervezzék és együtt építsék fel.

Sharks! Koncepció: Jaimie Shorten
7/10
Sharks! Koncepció: Jaimie Shorten

Sharks! / Jaimie Shorten

1986, John Buckley és a Headington Shark esete: egy cápa fejjel lefelé bezuhan egy ház tetejébe. A szobor a tehetetlenségtől való félelmet szimbolizálja, ugyanakkor megvalósítása heves vitákat váltott ki az építési szabályozásokban. Jaimie Shorten ezt a történetet értelmezi újra azzal a 6 cápával, melyek mindegyike a kortárs építészet és várostervezés problémáival foglalkozik. Sőt, a cápál Charles Trenet La Mer című dalát éneklik, mellyel az alkotó a Brexitre is utal. 

sur les tois. Tervező: bvlt
sur les tois. Tervező: bvlt
8/10
sur les tois. Tervező: bvlt

sur les tois / bvlt

2019-ben a London Brough of Hackney’s Council végrehajtási parancsot adott ki, mely szerint az Antepavilion köteles eltávolítani a területen megvalósult építményeket, ugyanis méretük, kialakításuk és elhelyezkedésük elfogadhatatlan, formájukkal nem illeszkednek a településképbe. A sur les toits (tetőkön) koncepció egyszerre lázadás és együttműködés, diszharmónia és egység, illeszkedik is meg nem is, csendes mégis szimbolikus javaslat, ami megfelel a törvénynek, mégis megtartja az Antepavilion szellemiségét. 

Tea House. Tervező: Akasaki Verhoeven
10/10
Tea House. Tervező: Akasaki Verhoeven

Tea House / Akasaki Verhoeven
A teaház arányai ugyanazok, mint a tatamié. Az építmény pontonhídakon lebeg, közepén egy kismedencével, melynek vizét hasznosítja a ház. Középen a tető is nyitott: ezáltal beengedi az esőt és a természetet az épületbe. 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk