Épülettervek

Kiterjesztett szárnyak - A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése

1/29

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
?>
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
1/29

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

Kiterjesztett szárnyak - A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése
Épülettervek

Kiterjesztett szárnyak - A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése

2011.08.08. 10:50
MÉD

A Budapest Airport a ferihegyi repülőtér barnamezős területein ingatlanfejlesztésbe kezd hotel- és konferencialétesítményekkel, parkolókkal, üzleti és kereskedelmi beruházásokkal. A meghívásos pályázaton nyertes irodák közül a Bánáti Béla vezette építészcsapat megbízást kapott a 4. klaszter beépítési tanulmányterveinek elkészítésére, melyeket az alábbiakban mi is bemutatunk.

A Budapest Airport a ferihegyi repülőtér eddig használaton kívüli vagy alacsony kihasználtságú barnamezős területein ingatlanfejlesztésbe kezd hotel- és konferencialétesítményekkel, parkolókkal, üzleti és kereskedelmi beruházásokkal. A fejlesztés alapfunkcióit előzetes marketingkutatás alapján határozták meg. A beruházást alátámasztó tanulmánytervek elkészítésére 2010. februárjában meghívásos tervpályázatot írtak ki. A pályázaton nyertes három építésziroda megbízást kapott egy-egy területegység, klaszter koncepciótervének elkészítésére. Irodánk a 4. klaszter beépítési tanulmányterveit készítette el. A klasztert üzleti- és kereskedelmi, illetve logisztikai fejlesztésre jelölték ki. A 70 hektáros területegységet a 4-es út, a reptér belső operatív területe és a T2 kifutópálya védőzónája határolja, a Budapest Airport délnyugati részén található.

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
1/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
2/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
3/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
4/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
5/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
6/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
7/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
8/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

 

A területre tervezett épületegyüttest jellegzetesen „agglomerációs" funkciók alkotják. Mindannyiunkban él a sztereotíp kép az európai nagyvárosokba vezető reptéri utak mentén elterülő, jellegzetesen szuburbán világról: esetlegesen telepített, gyakran gyenge minőségű, csak a funkcióra összpontosító kereskedelmi építészet. A funkciók esetünkben sem mások, de reményeink szerint sikerült korszerű és minőségi építészeti-kertépítészeti alternatívát felmutatni. A beépítés önmagában komplett egész, elővárosi helyett városi minőséget nyújt.

 

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
9/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
10/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
11/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

A közel féléves tervezési folyamat során először a három nagy alapfunkció pozícióját kerestük meg, ezzel párhuzamosan meghatároztuk a terület feltárási lehetőségeit, közúti kapcsolódási pontjait, kijelöltük a fő közlekedési tengelyek és összekötő-, feltáróutak helyét. A fejlesztés jellege az idetelepülő vállalkozások igényeitől függően különböző irányokba indulhat el, a feltételezett funkcióarányok eltolódhatnak, ezért törekedtünk arra, hogy a telepítés-telekosztás lehetőséget biztosítson a rugalmas fejlesztésre.

Összesen hét telektestet alakítottunk ki. A Budapest felőli oldalra (1-3. telek) kerültek az üzleti park épületei, a két nagyforgalmú csomópont közé, a 4-es út túloldalán meglévő bevásárlóközponttal szemben a kiskereskedelmi területek (4-6. telek), a belső, a reptér biztonsági zónájával szomszédos területekre pedig a logisztikai funkció (1., 7. telek).

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
12/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
13/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
14/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
15/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

 

Kereskedelmi park
A kiskereskedelmi és szolgáltató épületek telepítésénél elsődleges szempont – a szemközti bevásárlóközponttal való egyértelmű kapcsolaton túl – a lehető legjobb láthatósági feltételek biztosítása volt. A 4. telekre stop-shop rendszerű bevásárlóközpont, az 5-6. telekre nagy alapterületű, többszintes szakáruházak kerültek. Az azonos funkciócsoporthoz tartozó, de más léptékű épületeket városias térsor, sétány fűzi össze tereplépcsőkkel, vízfelületekkel, növénykiültetéssel. A sétányhoz a fedett közlekedést és az üzletek megközelítését biztosító, a teljes épületegyüttest átszövő előtető-árkád rendszer kapcsolódik. A bevásárlóközpont épületszárnyainak végére kerültek az autós szolgáltatások, benzinkút és az autós gyorsétterem, illetve a tervezési területen kívül, javaslatként a majdani reptéri gyorsvasútmegálló pavilonja.

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
27/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
28/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
29/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

Üzleti Park
Az 1. klaszter területén még az idén új légiáru-terminál építése kezdődik meg, mindemellett a Budapest Airport a légiszállítmányozással foglalkozó vagy az ehhez a tevékenységhez kapcsolódó társaságok számára szeretne színvonalas üzleti parkot létrehozni a védelmi zónán már kívül eső, de a reptér kiszolgáló területeivel közvetlenül érintkező telektesteken is. Az 1., 2. és 3. telekre jó megközelíthetőségű, a 4-es út forgalma számára jól látható, nagy irodafelület-arányú, kis- és középméretű, csarnokjellegű egységeket tartalmazó épületeket terveztünk, úgynevezett business park funkciót. Az épületek hossztengelyükre merőlegesen, a 4-es út ívét lekövetve, egymáshoz képest eltolva helyezkednek el. A közút felől reprezentatívabb, irodafunkcióhoz kapcsolódó zónát alakítottunk ki parkosított gyalogosforgalmi sétánnyal, látványmedencével és parkolókkal. A logisztikai forgalmat kiszolgáló rakodóterületek a telkek mögötti fő gazdasági út/tengely felől közelíthetők meg.

 

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
22/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
23/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
24/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
25/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
26/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

Városellátó logisztika
A 7. telekre cross-docking rendszerű városellátó raktárak kerültek közvetlen vasúti-közúti csatlakozási és rakodási lehetőséggel kialakítva. Budapest környezetvédelmi és fenntarthatósági törekvéseivel egybevág a város határain kívüli átrakópontok létrehozása. A terület sajátos trimodális, nagyobb volumenek fogadására alkalmas közlekedési kapcsolatokkal rendelkezik. Meglévő és továbbfejlesztendő közúti kapcsolatai vannak a 4-es út, közvetetten pedig az M0 és a majdani M4 autópálya felé, lehetőség van a légi szállítmányozáshoz történő kapcsolódáshoz, illetve a meglévő nyomvonal felhasználásával kialakítható a közvetlen vasúti kapcsolat is. Innen tovább a városba alacsony emissziójú kisáruszállító járművekkel vagy vasúton történhet az áru eljuttatása.

 

 

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
16/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
17/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
18/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
19/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
20/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla
21/29
A Budapest Airport barnamezős ingatlanfejlesztése - Bánáti Béla

 

A légiközlekedésből adódó marketinglehetőségek karakteres, a levegőből is jól látható építészeti és tájépítészeti elemekkel hasznosítók. A fejlesztési területen a lapostetők intenzív és extenzív zöldtetőként kialakítottak. A fő- és a kereszttengelyek mentén fasorok nyomatékosítják a beépítés szerkezeti rendszerét, hangsúlyozzák az irányokat és a funkcióhatárokat. A zöldfelületekkel összhangban, hangsúlyos elemként szerepelnek az épített, városias tereket jellemző medencék, valamint a csapadékvíz gyűjtésében és ideiglenes tárolásában szerepet játszó, geometrikus formájú, de természetes vízfelületek.


Budapest Airport 4. Klaszter Ingatlanfejlesztés - 2011.

vezető tervező: Bánáti Béla - BÁNÁTI + HARTVIG Építész Iroda Kft.
építésztervezők: Hoffman Gabriella, Kátai Éva, Korintus Gábor, Kurucz Regina, Nyirati Zoló, Vass Zoltán
táj- és kertépítészet: Steffler István, Vastagh Gabriella, Dandé Eszter, Stéhli Zoltán - GARTEN STUDIO Kft.
látványtervek: Kerezsi László, Molnár István - VISION GRAPHICS Kft.
útterv: Rhorer Ádám, Orosz Ágnes - KÖZLEKEDÉS Kft.
közművek: Hobl Géza, Szilágyi Zoltán, Hanczár Zsolt, Bagi Roland - KÖZMŰTERV 2006 Kft.
logisztika: Lukovich Gábor, Seress László, Simon László, Ferenczy István - ECO-LOG-ING Kft.

megbízó: Budapest Airport Zrt.

Vélemények (2)
Pákozdi Imre
2011.08.09.
06:05

Ez szerintem is szép. Tele van jó ötlettel, de főleg: nem makettezési, magyarán madártávlati, hanem gyalogos perspektívából mutat jól. Tetszik a tetők következetes füvesítése, a homlokzatok változatos, karakteres, de nem eltúlzottan hangsúlyos keretezése, valamint a színhasználat. Reméljük, ilyen szép marad, mire megépül :-)

racsostarto
2011.08.08.
16:53

Szép munka !

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk