| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

Maestri. Az olasz design mesterei - a Triennale di Milano állandó gyűjteménye

1/0
Hirdetés
1/0
Programok

Maestri. Az olasz design mesterei - a Triennale di Milano állandó gyűjteménye

2013.09.27. 10:58

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
Iparművészeti Múzeum

Építészek, alkotók:
Michele De Lucchi

Esemény kezdete:
2013.09.27. 08:00
Esemény vége:
2013.11.04. 17:00

A kiállítások, bemutatók, előadástok széles körét felvonultató programsor fénypontja a világ egyik legfontosabb designmúzeuma, a Triennale di Milano Maestri címmel az Iparművészeti Múzeumban szeptember 27. és november 24. között megtekinthető, 21 legendás olasz designer munkásságát bemutató tárlata.

Ugyancsak a díszvendégséghez kapcsolódva látogat el hazánkba és tart előadást október a MOME Auditóriumában a kortárs olasz design egyik meghatározó alakja, Michele De Lucchi építész, formatervező, akinek munkássága napjainkban is iránymutatónak számít. 

Volt idő, amikor a dolgoknak nem volt nyilvánvaló alkotójuk. Egyszerűen nem lehetett tudni, ki találta ki, tervezte és építette meg őket. Nem is sejtettük, kinek köszönhetjük azokat a tárgyakat, amelyeket minden nap használtunk. Egy szék egyszerűen egy szék volt, semmi több.

A 20. századi design ezt az előítéletet kísérelte meg szétzúzni azáltal, hogy alkotójuk megjelölésével identitást kívánt adni a leghétköznapibb tárgyaknak is.

Az intellektuális ismeret és a mesterségbeli tudás határán egyensúlyozó design – mely sokáig olyan, egymástól túl távoli szakterületek között kísérelt meg közös nyelvként működni, mint a tervezés, a gyártás, az értékesítés és a felhasználás – ebben az időszakban az olasz társadalom és a modernitás legkifinomultabb metszéspontját hozta létre.

Ezen a kiállításon az olasz design történetének utóbbi ötven évét kíséreljük meg bemutatni, mégpedig a korszakot meghatározó tervezők és munkáik bemutatásán keresztül. A 21 Maestro munkásságát öt-öt emblematikus alkotás segítségével, kronologikus sorrendben mutatja be a kiállítás, végigvezetve ezáltal a látogatót a design szavakból és dolgokból, tárgyakból és koncepciókból, innovatív prototípusokból és újszerű vizuális nyelvezettel megalkotott tárgyakból álló történetén.

A kiállítás felépítése nemcsak azt teszi lehetővé a látogató számára, hogy a konkrét tárgyak és az azokat létrehozó eszmék, gondolatok mentén haladjon, hanem módot kínál arra is, hogy megismerje az egyes alkotók és alkotások közötti sajátos viszonyrendszert. Ezt segítik elő a szándékoltan az egységek felezőpontján megtekinthető videók is, amelyekben a tervezők egyedi megközelítésükről, a tárgyaikhoz fűződő viszonyaikról beszélnek.

Természetesen nem kaphatott helyet ebben a kiállításban az olasz design összes fontos szereplője. De szerepelnek benne mindazok, akiket túlzás nélkül Maestri-nek nevezhetünk – mégpedig nem azért, mert iskolákat alapítottak, vagy, mert hallgatókat oktattak neves iskolákban, hanem mert a maga módján mindegyikük olyan újszerű gondolkodásmóddal dolgozott, mely más tervezők által továbbfejlesztve a társadalom folyamatos fejlődésének elősegítőjévé vált.

Silvana Annicchiarico

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.