Közélet, hírek

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén

1/7

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
1/7

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén
Közélet, hírek

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén

2012.09.27. 09:05

A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít  a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.

A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít  a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.

 

MAPEI a Panama Csatorna építésén
1/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
2/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
3/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

 

 

A jelenlegi bővítési fázis is hasonlóan mega projekt, 2010-ben kezdődött és előreláthatólag 2014-ben kerül átadásra. A zsiliprendszerhez a legkorszerűbb Mapei adalékszerek kerülnek felhasználásra, amelyek már számos világszintű projekten bizonyították megbízhatóságukat és tartósságukat. A MAPEI éppen ezért Panamában is létesített leányvállalatot 2011-ben, Mapei Constructions Chemicals Panama S.A. néven, valamint saját gyártókapacitással is rendelkezik az országban, ahol betonadalékszerek gyártása folyik.

 

MAPEI a Panama Csatorna építésén
4/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
5/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
6/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

 

 

Néhány érdekes adat az építkezésről:

Első átadás időpontja: 1914
Építkezésen résztvevők száma 1904-1913 között: 56.307 fő
Panama Csatorna hossza: 80 km
Az új kibővített, megduplázott szakasz átadásának időpontja: 2014
2010 szeptemberéig az építkezésen dolgozók száma: 9759 fő
A projekt összköltsége: 5,25 milliárd USD
Hajók száma, amelyek áthajóztak a csatornán 1914-2010 között. 1.004.037
Átlagos idő, amely alatt jelenleg egy átlagos hajó áthajózza a csatornát: 8-10 óra
Felhasznált Mapei betonadalékszerek:

PLANITOP 15,
MAPECURE SRA,
DYNAMON XP2,
DYNAMON XP2 Evolution

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.